Ktm Macina Cross A410 Elektromos városi kerékpár
A 2023-es KTM Macina Cross A410 alacsonyvázas elektromos trekking kerékpár egy sokoldalú és megbízható e-bike, amelyet kifejezetten városi közlekedésre és könnyű terepen való használatra terveztek. A kerékpár alapja egy 6061-es alumínium váz, amely erős és könnyű, biztosítva a stabilitást és a tartósságot. A 700c kerekek és a Schwalbe Smart Sam gumik kiváló tapadást és sima gördülést biztosítanak.
A kerékpár meghajtásáért a Bosch Active motor felel, amely 40 Nm nyomatékot biztosít, így könnyedén megbirkózik az emelkedőkkel is. Az energiaellátást egy 400 Wh-s Bosch PowerPACK akkumulátor biztosítja, amely elegendő hatótávot nyújt a hosszabb utakhoz is. A motor vezérlését a Bosch Purion LCD kijelző teszi egyszerűvé és intuitívvá.
Az első felfüggesztést a Suntour NEX-E25 villa biztosítja 63 mm-es rugóúttal, amely hatékonyan csillapítja az út egyenetlenségeit, növelve a kényelmet hosszabb utak során. A hajtáslánc Shimano Altus M2000-9 SGS shadow hátsó váltóból és Shimano Alivio M3100-9 váltókarokból áll, amelyek precíz és megbízható váltást biztosítanak. A Shimano MT200 hidraulikus tárcsafékek erőteljes és megbízható fékhatást nyújtanak minden körülmények között.
A kerékpár további jellemzői közé tartozik a KTM Line rizer15 kormány, a Selle Royal Rio+ nyereg, a KTM Comp nyeregcső és a Ritchey OE Zero Logic kormánycsapágy, amelyek mind a kényelmet és a stabilitást szolgálják. A kerékpár súlya körülbelül 21.4 kg, és a maximális teherbírása 122 kg, így kiváló választás a mindennapi használatra és a hosszabb túrákra egyaránt.
Összességében a 2023-es KTM Macina Cross A410 alacsonyvázas elektromos trekking kerékpár egy jól felszerelt, megbízható és sokoldalú e-bike, amely ideális választás mind kezdők, mind tapasztalt bringások számára.
Kiemelt felszereltség
Bosch Active Line meghajtó egység
BOSCH ACTIVE LINE
A legharmonikusabb
Mindegy, hogy reggel munkába kell menned vagy este étterembe. Az Active Line visszahozza a városi mobilitás örömét – még csúcsforgalomban is.
Sima, könnyű és csendes, ideális módja a városjárásnak. Szabályozott gyorsulása alig észrevehető pedálellenállással 25 km/h felett vagy kikapcsolt állapotban minden utazást élvezetté varázsol.
Elegáns megjelenést is kölcsönöz. Az Active Line a Red Dot Design Award díjazottja. A meghajtó egység tökéletesen illeszkedik a kerékpár vázába, és könnyű súlya teszi teljessé a lenyűgöző kis technikai csomagot.
Bosch Purion kijelző:
Kicsi is célratörő
Koncentrálj arra, ami igazán számít.
Egyetlen hüvelykujjkattintással megkapod menet közben az összes kulcsfontosságú információt, mialatt mindkét kezed a kormányon marad: A Purion fedélzeti számítógép a legnagyobb hatékonyságot és pontosságot nyújtja.
Elérhető információk a kijelőn:
- a kiválasztott rásegítési mód (ECO, TOUR, SPORT és TURBO)
- az akku töltöttsége (ami az akkumulátor oldalán is látható). Egy-egy mező 20-20%-ot jelent.
- az aktuális sebességünk
- összes megtett út kilométerben (halmozott, nem törölhető)
- napi megtett út (törölhető érték)
- a becsült hatótávolságunk (érdemes megfigyelni akár álló helyzetben a különböző rásegítési módoknál a becsült hatótáv változásokat)
- kerékpározással töltött idő (törölhető érték)
- átlagsebesség (törölhető érték)
- maximális sebesség (törölhető érték)
Bosch PowerPack 400 akkumulátor:
Tovább visz
Egy baráti látogatás, városi ingázás, napi ügyintézés az eBike-kal?
A PowerPack 400 biztosítja a szükséges teljesítményt. A könnyű lítium-ion akkumulátor könnyen beszerelhető és eltávolítható, egyszerűen tölthető.
Hosszú élettartama, kompakt és könnyen telepíthető kialakítása azt jelenti, hogy a PowerPack 400 nemcsak megbízható, hanem nagy teljesítményű is.
A Li-ion technológiájú PowerPack félig a vázba integrált megoldásként szebb és kevésbé sérülékeny, mint a külső akkumulátorok. Az akku cilinder zárral védett az illetéktelenek ellen. Oldalán 5 LED jelzi a töltöttségét (mindegyik LED 20%-ot jelent). Élettartama minimum 500 töltési ciklus, ami a gyakorlatban 4-7 évet jelent. Töltése (teljesen lemerült esetben) 7 óra.
Természetesen a kerékpárhoz tartozék az eredeti Bosch Compact töltő. Az akku 40 darab Li-ion cellát tartalmaz. A cellák működését az akkupakkba épített elektronika folyamatosan figyeli, gátolja a túlmelegedést és a teljes lemerülést is.
Ha az akku lemerült (a kijelzőn az első akku szegmens is üressé vált) a világításunk és a kijelzőnk még körülbelül két órán keresztül működik, azaz eljuthatunk biztonságosan az első konnektorig 🙂
A korszerű akkupakkunk súlya mindössze 2,5 kg (töredéke egy hasonló kapacitású ólom akkumulátorénak).
Részletes leírás
A KTM Macina Cross A410 elektromos városi kerékpár részletes leírása:
KTM MACINA CROSS A410 – ELEKTROMOS KERÉKPÁR | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Pár szó a motorról
- BOSCH ACTIVE LINE GEN3 – ELEKTROMOS RENDSZER
Mindegy, hogy reggel munkába indulunk, vagy este étterembe készülünk: az Active Line örömet visz a városi kerékpározásba– még csúcsforgalomban is. Hatékony, könnyű és csendes – városi közlekedéshez ideális. Szabályozott gyorsulás mellett – 25km/h feletti sebességnél, illetve a rásegítés kikapcsolásakor a pedálozás alig észrevehetően nehezedik – is kaland lesz minden egyes utazás. Ráadásul kimondottan elegáns hajtásrendszerről beszélünk, melynek kialakítása megkapta a Red Dot Design formatervezési díjat. Az egység tökéletesen illeszkedik a vázba, és kis súlya miatt egyszerűen kezelhető – ennyivel is megkönnyítve a kerékpáros életét. -
BOSCH ACTIVE LINE GEN3 BOSCH ACTIVE LINE GEN3Tények
Gondtalanul az utakon
Minimális súly: a hajtásrendszer innovatív kialakításnak köszönhetően az egység mindössze 2,9 kg-ot nyom.
Letisztult e-Bike kialakítás
Minél kisebb, annál szebb: a kompakt Active Line egység tökéletesen integrálható a kerékpár vázába.
Díjnyertes kialakítás
Öröm a szemnek: a simulékony formák és szemet gyönyörködtető vonalak a szépség új kategóriáját képviselik. Az Active Line Plus formatervezésért a Bosch megkapta a Red Dot Design díjat.
Pihentető túrák
Intelligens rásegítés: a multiszenzoros hajtásrendszerben az érzékelők másodpercenként több mint ezer mérést végeznek, biztosítva a zökkenőmentes energiaellátást, az opcionális kontrafék funkció pedig kényelmesebbé teszi a fékezést.
Csendes utazás
Az egység működése alig jár zajjal: a csendes Bosch motorral különösen élvezetes a kerékpározás, hiszen nincsenek zavaró környezeti zajok.
Természetes kerékpározási élmény
Szinte szárnyalunk: a gyorsulás szabályozott, 25km/h feletti sebességnél, illetve a rásegítés kikapcsolásakor pedig a pedálozás csak alig észrevehetően nehezedik, ami természetes kerékpározási élményt biztosít.
A nyugodt haladásért
A csendes működésű hajtásrendszer 40 Nm-ig éppen megfelelő rásegítést biztosít az élvezetes tekeréshez, főleg sík terepen, 25 km/h sebesség eléréséig. A mindössze 2,9 kg súlyú hajtásrendszer igazai pehelysúlyú bajnok, az elektromos kerékpár egyszerű, agilis kezelhetőségének záloga. A simulékony formák és harmonikus vonalvezetés a szépség új kategóriáját képviselik. Az Active Line Plus formatervezése elnyerte a Red Dot Design formatervezési díjat.Kerékpár fontosabb jellemzői:
A KTM MACINA CROSS A410 elektromos városi kerékpár aluminium vázzal szerelt kerékpár: A leggyakoribb vázanyag az alumínium. Ennek sokféle ötvözetét használják a gyártók. Legelterjedtebb a 6061-es. Legfontosabb tulajdonsága a rozsdaállóság, a merevség, a könnyű súly, a könnyű tömeges előállítás, és a kedvező ár.
A legtöbb kerékpár alumíniumból készül; azonban az acél és a szénszál szintén gyakori. Minden anyagnak vannak előnyei és hátrányai. Az alumínium könnyű, erős, merev és megfizethető. Az acél nehezebb, mint az alumínium, de ereje és rugalmassága kényelmes, sima utazást kínál. A szénszál könnyebb, mint az alumínium, és erősebb, mint az acél, de drágább, így általában csak a csúcsminőségű kerékpárokon alkalmazzák.
A KTM MACINA CROSS A410 elektromos városi kerékpár első felfüggesztéssel szerelt kerékpár: Az első felfüggesztésű kerékpárok általában a cross, a trekking és az mtb kerékpárok kategóriájába tartoznak. Az első felfüggesztés villája elnyeli az első kerék ütközéseit, kiegyenlítve a kerékpározást, akár sziklás ösvényen, akár a városban. A csak első felfüggesztésű kerékpárok általában olcsóbbak, mint a teljes felfüggesztésű kerékpárok, és kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaznak (ami kevesebb karbantartást jelent).
A KTM MACINA CROSS A410 elektromos városi kerékpár tárcsafékkel szerelt kerékpár: Ezek a fékbetétek a kerék kerékagyához rögzített féktárcsához tapadnak. A tárcsafékeknek kétféle változata van: a hidraulikus tárcsafékek progresszívebb és erősebb fékezést kínálnak kevesebb ujjterheléssel, és önszabályozzák a fékbetét kopását. A mechanikus tárcsafékeket manuálisan kell beállítani.
Előnyei a felni fékekhez képest: következetesebb fékezés sáros, vizes körülmények között, kevesebb ujjterhelés. Hátrányok a felni fékekhez képest: nehezebb ellenőrizni a párna kopását és cseréjét. A hidraulikus fékek szervizelése drágább.
AKTM MACINA CROSS A410 elektromos városi kerékpár 700c kerékmérettel szerelt kerékpár: Ez a szokásos méretű kerék, amely szinte minden városi és cross kerékpáron megtalálható. A 29-es MTB modelleket is ekkora mérettel szerelik.
Kerékpár típusa
CITY
A hagyományos városi kerékpárokat elegáns, alacsony átlépési magasságú vázuk és közúti felszereltségük jellemzik: sárvédő, csomagtartó, világítás. A városi kerékpárok lehetnek lánc váltósak, agy váltósak vagy egy sebességes, kontrás modellek. Ide tartoznak a praktikus összecsukható (Folding) kerékpárok, az extrém alacsony átlépési vázmagassággal rendelkező holland típusú kerékpárok vagy a három kerekű kerékpárok, a triciklik.
Összecsukás után egy folding kerékpár eredeti magassága, szélessége és hosszúsága a felére csökken, így könnyedén magával tudja vinni vonaton, buszon, akár az autó csomagtartójában, kerékmérete általában 18” és 20”.
A felnőtt triciklik ideálisak idősebb emberek számára, akik továbbra is saját hatalmuk alatt akarnak kikerülni, vagy azoknak, akiknek egyensúlyi problémái vagy egyéb speciális igényei vannak. A környezetbarát ipari / raktári alkalmazásokban is népszerűek.
E-BIKE
Az eBike egy hibrid (plug in hibrid) jármű, amit emberi erő és villanymotor mozgat. Az elektromos kerékpárok egyre népszerűbbé válnak, különösen a kerékpár-ingázók körében, mivel csökkentik a nagy sebességű és nagyobb távolságokon történő kerékpározáshoz szükséges erőfeszítések mennyiségét. Az elektromos kerékpárok villanymotort használnak a kerékpáros pedáljának rásegítésére. A kiváló minőségű akkumulátorok legalább 70 km-es távot biztosítanak.
Egy kis történelem
KTM
A nagymúltú cég, mely nem csak a motorjai miatt híres. 1964 óta szolgálják ki a kerékpárok szerelmeseit, vágyjanak bárhová. Komfortos kerékpárutak, felfedezésre váró városok vagy meredek hegyek, a KTM-nek biztos hogy lesz egy bringája a számunkra.
BOSCH
SHIMANO
A Shimano több mint 90 éves múltra tekint vissza.
SHIMANO: “A Shimano-nál mindenki a legjobbra törekszik. Ezért már a kezdetektől élt bennünk a technológia iránti szenvedély.Technológia újításaink segítségével olyan termékeket alkotunk, amelyek a tökéletesség határát súroljál, amelyek mind nagyobb hatékonyságot és tartósságot, egyre könnyebb kezelést, valamint a legnagyobb kényelmet nyújtsák.
A Shimano teljes gárdája – a kutatás fejlesztés, gyártás vagy minőségellenőrzés területén egyaránt – a végsőkig elmegy, hogy olyan élenjáró felszereléseket fejlesszen, amelyek könnyűek, de strapabíróak, gyorsak és megbízhatóak.
A technológia iránti szenvedélyünk inspirál minket, hogy korábban lehetetlennek hitt célokat is elérjünk. Az eredmény: csúcsteljesítményű kerékpáros termékek, amelyekkel mindenki túlléphet a saját határain.” A képen a Shimano egy ausztrál épülete látható.
Megelőzés, karbantartás
Elektromos kerékpárt befolyásoló tényezők:
- A gumiabroncs gördülési ellenállása: fontos, hogyha az elektromos kerékpár aszfalton közlekedik, akkor alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal szereljük fel és megfelelően fel legyenek fújva. Ha a guminyomás nem megfelelő a motor sokkal nagyobb mértékben fog rásegíteni, ami az akkumulátor hamarabbi lemerülését eredményezi. Alacsony guminyomással és lemerült akkumulátorral tekerni is nehezebb lesz elektronika nélkül.
- Az elektromos kerékpár súlya: minél kisebb az elektromos kerékpár súlya, annál hosszabb ideig tud rásegíteni az elektronika, mert a motornak kisebb terheléssel kell megbirkóznia.
- Az elektromos kerékpár akkumulátorának állapota: fontos hogy indulás előtt mindig fel legyen töltve.
- Az út profilja és felülete: minél magasabb, meredekebb helyekre megyünk fel egy elektromos kerékpárral, annál többet kell dolgozni az elektronikának, így az hamarabb le fog merülni. Fontos még az út felülete is. Gondoljunk csak bele, egy sima felületű aszfalton, kisebb gördülési ellenállással sokkal kevesebb energia befektetésre van szükségünk, mint egy buckás, egyenetlen felülettel rendelkező murvás, sáros, kavicsos, homokos útszakasznak.
- Rásegítés módja: ez attól függ, hogy melyik rásegítési módot használjuk a kerékpáron. Ha a legalacsonyabbat, akkor az elektromos kerékpár motorja kisebb mértékben segít rá, ezáltal nő a rásegítéssel megtehető út, ha legmagasabbat, akkor az előzővel ellentétesen nő a rásegítés és csökken a megtehető út.
- Rásegítés folytonossága: minél többet fékezünk vagy gyorsítunk az elektromos kerékpárunkkal, annál rövidebb lesz a rásegítés tartománya.
- Légellenállás: a kerékpáros üléspozíciójától és testalkatától függ. Ha egyenes háttal tekerjük elektromos kerékpárunkat, akkor nő a légellenállás, ha kicsit sportosabban és ráfekszünk a kormányra akkor meg csökken.
- Szélerősség: Ha széllel szemben tekerjük elektromos kerékpárunkat, akkor nagyobb erőt kell kifejtenünk, ahhoz hogy elérjük a célunkat, mint szembeszél nélkül. Hátszéllel pont fordítva történik, megnő a hatótávolság.
- A kerékpáros és a teher súlya: minél nehezebb a kerékpáros és minél több holmi van nála, annál rövidebb lesz az elektromos kerékpárunk hatótávolsága.
- Külső hőmérséklet: Minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál kisebb az elektromos kerékpárunk akkumulátor kapacitása a kerékpározás során.
Az akkumulátor karbantartása:
- Az elektromos kerékpár akkumulátorát száraz időben szabad tölteni a rövidzárlat elkerülése érdekében.
- Az elektromos kerékpár akkumulátorát érdemes feltölteni a kapacitás legalább 60%-ára három havonta, még akkor is, ha a kerékpár nincs használatban.
- Ne hagyjuk rajt folyamatosan az elektromos kerékpárunk akkumulátorát az áramforráson.
- Ne használja az elektromos kerékpár akkumulátorát más készülékekhez, mert ez kifejezetten erre a modellre készült.
- Ne szerelje szét vagy módosítsa az elektromos kerékpár akkumulátorát.
- Ne dobja az elektromos kerékpár akkumulátorát tűzbe és ne tegye ki szélsőséges hőmérsékleteknek.
- Az elektromos kerékpár akkumulátorának feltöltési ideje nullától száz százalékig 1-5 óra.
- Az elektromos kerékpár akkumulátorát érdemes 20-80% töltöttségi fok között használni.
Az akkumulátor töltése:
- Az akkumulátor az elektromos kerékpár egyik legdrágább része, ezért fokozott figyelmet kell fordítani a töltésére és tárolására.
- Az elektromos kerékpár akkumulátora érzékeny a pontos töltésre, ezért tölteni szigorúan csak a hozzá mellékelt töltővel szabad.
- Töltés során a nedvesség és a csepegő víz is károsíthatja a készüléket, ezért ajánlott száraz, víztől védett helyen tölteni.
- Érdemes 5-30 °C közötti hőmérsékleten tölteni.
Megjegyzés
- Szállítás: A kerékpárokat dobozában, üzembe helyezés nélkül, részben összeszerelve szállíttatjuk házhoz. Minden általunk értékesített kerékpárhoz kitöltött, lepecsételt garanciafüzetet csatolunk. A biztonságos használat és a garancia érvényessége érdekében szükséges elvinni egy szabadon választott kerékpárszervizbe. A kerékpárok 1 hónapos garanciális szervizelését 1 hónap, vagy 100 km megtétele után kell elvégezni.
- Üzembe helyezés: az üzembe helyezést minden esetben kerékpár szakszerviz végzi, mely tartalmazza a váltók, fékek beállítását, kerekek centírozását, összes csavar meghúzását, kerekek nyomásának ellenőrzését, stb. Üzembe helyezés csak személyes átvétel esetén kérhető, mert kiszállításnál a futárszolgálat által kilazításra kerülhetnek egyéb elemek a kerékpáron helymegtakarítás szempontjából.
- Részben összeszerelve: a kerékpárokat gyári csomagolásban szállítjuk ki, ami azt jelenti, hogy a kerékpár első kereke, kormánya és pedálja kiszerelt állapotban található a csomagolásban.
- Hova vihetem szervizbe? Bármely kerékpár szervizbe vihető. Probléma esetén megállapítják, hogy garanciális e a probléma, ha garanciális akkor felveszik velünk a kapcsolatot és megoldjuk a problémát, ha nem akkor díj ellenében javítják.
- SZÉPKÁRTYA: üzletünkben OTP SZÉP kártyával is fizethet!
- RÉSZLETFIZETÉS: Üzletünkben minden kerékpár megvásárolható részletfizetéssel is. Részletekért érdeklődjön elérhetőségeinken.
- Összeszerelve kérem: A kerékpár minden csavarja és a kerék küllői meghúzva , kerekek középre helyezve, váltórendszere és fékrendszere üzemkész állapotban kerül átadásra. Dobozban való szállítás miatt a kerékpár pedálja és ha van a kosara nem kerül felszerelésre.
Webáruházunk 90%-ban követi készletünket! A megrendelés feldolgozását követően értesítjük a várható szállítási időről. Az "engedélyezett utánrendelésre" készletkezelésű kerékpárok elérhetősége külső raktárból történik, érkezése megrendeléstől számítva körülbelül egy hét. Megértésüket köszönjük!
MÉRET | 43cm, 46cm, 51 cm |
---|---|
E-Bike - Motor elhelyezkedése | Közép |
E-Bike - akku elhelyezkedése | Vázba integrált |
E-Bike - akku kapacitás | 11 Ah (400 Wh) |
Felhasználás módja | Városi |
Gyártó | KTM |
Modellév | 2023 |
Rugózás | Első teleszkóp |
E-Bike - Szenzor fajtája | Nyomaték szenor |
E-Bike - Motor | Bosch Active Line Gen.3 (40Nm) |