Gepida Reptila 1000 Nexus 7 - Elektromos alacsony átlépésű Kerékpár
Megkönnyítjük a hétköznapjaidat! Elugrani a boltba, vagy a kicsit óvodába vinni fáradtság és bonyolult szervezkedés;nélkül? Ebben lesz megbízható társad a Reptila! Városi kerékpárunkban az a legjobb, hogy szimbiózisban mozog veled,;legyen szó hétköznapi rohanásról, intézkedésről, vagy családi kiruccánásról hétvégén a tó körül. Odaadó társ a;mindennapokban!
Kiemelt felszereltség
SHIMANO NEXUS 7
A Gepida Reptila 1000 Nexus 7 elektromos kerékpár Shimano 7 sebességes agyváltóval szerelt kerékpár.
- Továbbfejlesztett belső sebességbekapcsolás, amely simább vezetést tesz lehetővé
- Sima váltási teljesítmény
- Jobb teljesítmény E-BIKE és nem E-BIKE használat esetén is
- Új, frissített és csiszolt kialakítás, amely kiegészíti a kerékpárt
- Tárcsás változat sportosabb stílusú kerékpárokhoz
- Tárcsafék specifikáció a kerékpárok szélesebb választékához
A Gepida Reptila 1000 Nexus 7 elektromos kerékpár Shimano 7 sebességes agyváltóval szerelt kerékpár.
- Jobb átfogó teljesítményű agyváltórendszer
- Fejlettebb belső szerkezet a pontosabb váltásért
- Új, frissebb kialakítás, amely illeszkedik a NEXUS sorozathoz
- 7 sebességes markolatváltókar.
- SL-C3000 Shimano Nexus 7 sebességes (NX10) agyváltóhoz. RevoShift működési rendszer.
- Jól látható optikai kijelző.
SHIMANO MT200 – HIDRAULIKUS TÁRCSAFÉK
A Gepida Reptila 1000 Nexus 7 elektromos kerékpár Shimano MT-200 hidraulikus tárcsafékkel szerelt kerékpár
- Megbízható, jól adagolható fékerő
- Tartós, jó teljesítmény
BOSCH ACTIVE LINE GEN3
Részletes leírás
A Gepida Reptila 1000 Nexus 7 elektromos kerékpár részletes leírása:
Gepida Reptila 1000 Nexus 7 elektromos kerékpár |
---|
|
Pár szó a motorról
BOSCH ACTIVE LINE GEN3 – ELEKTROMOS RENDSZER
Mindegy, hogy reggel munkába indulunk, vagy este étterembe készülünk: az Active Line örömet visz a városi kerékpározásba– még csúcsforgalomban is. Hatékony, könnyű és csendes – városi közlekedéshez ideális. Szabályozott gyorsulás mellett – 25km/h feletti sebességnél, illetve a rásegítés kikapcsolásakor a pedálozás alig észrevehetően nehezedik – is kaland lesz minden egyes utazás. Ráadásul kimondottan elegáns hajtásrendszerről beszélünk, melynek kialakítása megkapta a Red Dot Design formatervezési díjat. Az egység tökéletesen illeszkedik a vázba, és kis súlya miatt egyszerűen kezelhető – ennyivel is megkönnyítve a kerékpáros életét.
Tények
Gondtalanul az utakon
Minimális súly: a hajtásrendszer innovatív kialakításnak köszönhetően az egység mindössze 2,9 kg-ot nyom.
Letisztult e-Bike kialakítás
Minél kisebb, annál szebb: a kompakt Active Line egység tökéletesen integrálható a kerékpár vázába.
Díjnyertes kialakítás
Öröm a szemnek: a simulékony formák és szemet gyönyörködtető vonalak a szépség új kategóriáját képviselik. Az Active Line Plus formatervezésért a Bosch megkapta a Red Dot Design díjat.
Pihentető túrák
Intelligens rásegítés: a multiszenzoros hajtásrendszerben az érzékelők másodpercenként több mint ezer mérést végeznek, biztosítva a zökkenőmentes energiaellátást, az opcionális kontrafék funkció pedig kényelmesebbé teszi a fékezést.
Csendes utazás
Az egység működése alig jár zajjal: a csendes Bosch motorral különösen élvezetes a kerékpározás, hiszen nincsenek zavaró környezeti zajok.
Természetes kerékpározási élmény
Szinte szárnyalunk: a gyorsulás szabályozott, 25km/h feletti sebességnél, illetve a rásegítés kikapcsolásakor pedig a pedálozás csak alig észrevehetően nehezedik, ami természetes kerékpározási élményt biztosít.
A nyugodt haladásért
A csendes működésű hajtásrendszer 40 Nm-ig éppen megfelelő rásegítést biztosít az élvezetes tekeréshez, főleg sík terepen, 25 km/h sebesség eléréséig. A mindössze 2,9 kg súlyú hajtásrendszer igazai pehelysúlyú bajnok, az elektromos kerékpár egyszerű, agilis kezelhetőségének záloga. A simulékony formák és harmonikus vonalvezetés a szépség új kategóriáját képviselik. Az Active Line Plus formatervezése elnyerte a Red Dot Design formatervezési díjat.
Motor hatótáv
Kerékpár fontosabb jellemzői:
A Gepida Reptila 1000 Nexus 7 elektromos kerékpár aluminium vázzal szerelt kerékpár: A legtöbb kerékpár alumíniumból készül; azonban az acél és a szénszál szintén gyakori. Minden anyagnak vannak előnyei és hátrányai. Az alumínium könnyű, erős, merev és megfizethető. Az acél nehezebb, mint az alumínium, de ereje és rugalmassága kényelmes, sima utazást kínál. A szénszál könnyebb, mint az alumínium, és erősebb, mint az acél, de drágább, így általában csak a csúcsminőségű kerékpárokon alkalmazzák.
A Gepida Reptila 1000 Nexus 7 elektromos kerékpár tárcsafékkel szerelt kerékpár: Ezek a fékbetétek a kerék kerékagyához rögzített féktárcsához tapadnak. A tárcsafékeknek kétféle változata van: a hidraulikus tárcsafékek progresszívebb és erősebb fékezést kínálnak kevesebb ujjterheléssel, és önszabályozzák a fékbetét kopását. A mechanikus tárcsafékeket manuálisan kell beállítani.
A Gepida Reptila 1000 Nexus 7 elektromos kerékpár 700c kerékmérettel szerelt kerékpár: Ez a szokásos méretű kerék, amely szinte minden városi és cross kerékpáron megtalálható. A 29-es MTB modelleket is ekkora mérettel szerelik.
Te melyik típus vagy?
A túrázó – Van az úgy, hogy nem esik már jól az emelkedő, főleg, ha a negyvenedik kilométernél jön szembe. És, ha nem üres a bringa, hanem ott van a csomagtartón a túra összes málhája, na akkor pláne nem! De egy Neuzer E-Városi nyergében ezek a problémák mintha nem is léteznének. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően a huszadik emelkedőt is ugyanolyan könnyű megmászni, mint az elsőt, arra pedig csak a túra végén eszmélsz rá, hogy a csomagok és a sátor is végig ott volt hátul. Neked például a Zagon elektromos kerékpárt ajánljuk.
A munkába járós – Nem szeretsz a dugóban araszolni, a parkolóhely keresés megőrjít, és hetente meghúzzák a színre fújt lökhárítót. Jó alternatíva volna a bringa, de átöltözésre, zuhanyzásra nincs lehetőség, márpedig a bringán megizzad az ember. De nem minden bringán. A Neuzer pedelec-eken gyorsan beérsz a munkába, mehetsz öltönyben, vagy kiskosztümben is, nem igényel komoly erőkifejtést, mégis megmozgat, így reggeli kávé nélkül is felébredsz, mire beérsz a céghez. Hazafelé sem gond beugrani a bankba, vagy a közértbe, a nagybevásárlás súlya meg sem kottyan a 250 Wattos motornak.
Számodra a legjobb választás a Como vagy egy E-City elektromos kerékpár.
A hétvégi sportoló – Hol vannak már a régi szép idők, amikor a legmeredekebb, legtechnikásabb emelkedőt is kitekerted? Amikor úgy húztad a strigulákat a megmászott ezer méteres szintek után, mint más karácsonykor az eltüntetett szaloncukrok után? Imádsz bringázni, de a meredekebb emelkedőkön már inkább leszállsz és tolod, a baráti társaság túráin meg túl sok a szint. Egy Neuzer E650B nyergében úgy tempózhatsz felfelé hegyre, akár egy élversenyző, és bármikor elmehetsz bringázni a haverokkal, a végén is mosolyogva nyomod meg az emelkedőt. Az ideális társ számodra az új Novara cross bringa, vagy az E-650B montink.
A Balaton kerülő – Mostanában mindenki a Balaton kerülő bringatúráról mesél, milyen jó volt tekerni, csobbanni, hekkezni, csavart fagyit nyalni, esténként sütögetni. A barátok már ki is tűzték a túra időpontját, de hát napi 70 km? Az nem kevés, érdemes egyáltalán bevállalni a túrát? Egy Neuzer pedelec-kel nem lehet probléma! A halk villanymotor szinte észrevétlen marad, de az emelkedőkön játszi könnyedséggel tekersz fel és a napi túra végén is friss vagy még, szinte sajnálod, hogy nem kell már tovább menni.
Válaszd a Zagon, Zagon vagy akár valamelyik az E-városi pedelecünket!
Párban szép az élet – És a bringázás is. De mi van akkor, ha a párod/férjed/feleséged (a megfelelő aláhúzandó) megszállott bringás, a hegyi szerpentinen felfelé a kanyarok előtt fékeznie kell, te viszont koránt sem hoz ennyire lázba ez a sport, így az együtt bringázás élménye megmarad az álmodozás szintjén? Csalj! Mert a legjobb cheat-kódot bringázásban a pedelec bringák nyújtják. Így már nyugodtan elindulhatsz egy nagyobb tekerésre a pároddal, ő majd izzad – úgyis azt szereti – te pedig mosolyogva tekersz mellette!Ne köss kompromisszumot, neked a legjobb választás terepre az E-650B, aszfaltos karikákra a Zagon, vegyes felhasználásra pedig az új Novara.
Kerékpár típusa
VÁROSI
A városi kerékpárok először a 1990-es években jelentek meg, egy olyan időszakban, amikor a legtöbb ember csak MTB kerékpárokat vásárolt. A hegyi kerékpár azonban gyakran túl durva és túl lassú a mindennapi közlekedéshez. Ezt a fajta kerékpárt az átlagos felhasználó igényeinek szem előtt tartásával hozzák létre. Nagyon széles felhasználási körrel rendelkezik, ideális ingázáshoz, szabadidős kerékpározáshoz, testmozgáshoz, kerékpáros túrákhoz, családi kerékpározáshoz, sőt letaposott erdőutakon is megfelelő választás lehet. Ezekkel a nagyszerű tulajdonságokkal a városi kerékpárok egyre népszerűbbek az utóbbi években. Könnyűek, széles körű sebességváltót biztosítanak, és nemcsak rövid, hanem nagy távolságokra is felhasználhatók. Ugyanakkor sokkal jobban megfelelnek az aszfaltnak, mint a hegyi kerékpárok. Kiváló és sokoldalú termék.
A városi kerékpárok többsége sárvédővel, csomagtartóval, világítással, kitámasztóval már gyárilag felszerelt, néhány modell világítása agydinamóval van megoldva. A legtöbb trekkiing kerékpár elülső felfüggesztéssel és 28”-os kerékmérettel rendelkezik.
E-BIKE
Az eBike egy hibrid (plug in hibrid) jármű, amit emberi erő és villanymotor mozgat. Az elektromos kerékpárok egyre népszerűbbé válnak, különösen a kerékpár-ingázók körében, mivel csökkentik a nagy sebességű és nagyobb távolságokon történő kerékpározáshoz szükséges erőfeszítések mennyiségét. Az elektromos kerékpárok villanymotort használnak a kerékpáros pedáljának rásegítésére. A kiváló minőségű akkumulátorok legalább 70 km-es távot biztosítanak.
MIT JELENT A PEDELEC?
Ez egy angol szóösszetétel: a pedal és electric szavak- ból, és az elektromos rásegítésű kerékpárokat jelöli. A pedelec nem elektromos kismotor, mert csupán a motor erejétől nem lehet vele haladni. Az elektromotor csak akkor kapcsolódik be a hajtásláncba, ha pedá- lozunk, így viszont megtöbbszörözi az erőnket. Így egyrészt gyorsabbak is lehetünk, mintha csak a saját erőnkre alapoznánk, másrészt nagyon kis energia befektetéssel tehetünk meg jelentős távolságokat, ugyanakkor nem engedi, hogy ellustuljunk: pedelecre ülve továbbra is testmozgást végzünk. Ez az örömteli, könnyed kerékpározás receptje.
Sportra, túrázásra ajánlott középmotoros szettjeink nyomatékszenzorosak, így rögtön induláskor rendelkezésünkre áll akár a maximális nyomaték, így kiválóan gyorsulnak, és minél erősebben pedálozunk, annál nagyobb a rásegítés mértéke is. Általában az első agymotoros kerékpárok pedál fordulat érzékeléősek.
Egy kis történelem
Gepida
Miért válaszd a Gepidát?
A minőség záloga a folyamatos termékfejlesztés, kreatív tervezés, letisztult dizájn, precíz összeszerelés, a korszerű technológia és a megfelelő ár-értékarány alkalmazása. A folyamatok eredményes megvalósulása köszönhető a munkában résztvevő dolgozók kerékpár és kerékpározás iránti szeretetének, amelyet igyekszünk „beleépíteni” bringáinkba.
Valamint ne felejtsük el azt sem, hogy magyar termékek megvásárlásával munkahelyeket teremtünk és óvunk, hozzájárulunk a magyar gazdaság fejlődésének elősegítéséhez, felelősséget vállalunk hazánkért és a magyar társadalomért, ezért is érdemes a Gepida mellett dönteni.
Gepidák rövid története:
Eredetükről, őstörténetükről saját vagy tárgyilagos írásos emlék nem maradt fent. A gepidák a gótokkal azonos keleti germán nyelvet beszéltek, de valószínűleg más dialektusban. Más népekkel nem házasodtak, még a rokon eredetű népekkel is feszült viszonyban voltak. A gepida embertípus közepes termetű, arányos testalkatú, jellemzően északi típusú volt, bár később átmeneti típusok is kialakultak. A valószínűleg keleti germán eredetű, magát gazdagnak, bőkezűnek elnevező népcsoport első egyértelmű régészeti nyomait a Visztula torkolatvidékétől lehet nyomon követni a 2-3. századtól kezdődően. A Kárpát-medencében, pontosabban a Szamos-Tisza és a Körösök vidékén a 3-4. században jelentek meg. Átmenetileg önálló hatalmi tényezőként innen törtek ki rendszeresen kelet és dél felé, újabb területekért harcolva.
A gepidák eleinte törzsszövetségi vezetés alatt, faluközösségekben éltek. A valós hatalmat a népgyűlés gyakorolta. Királyt csak sorsdöntő történelmi helyzetben választottak. A hun királyi központ és birodalom kialakulásakor nekik behódolva, de önazonosságukat megtartva éltek, Attila szövetségesévé váltak. Attila halála után a gepidák valószínűleg szert téve a királyi kincsekre minden irányban jelentős területeket foglaltak el, melyet a kelet-római birodalom is elismert. A bizánci császár is szövetségesévé fogadta őket, az így kibontakozó kapcsolatok révén felvirágzott Gepidia, de egységes uralom csak a 6. század végén jött létre. A 6. század végén a gepidák elfoglalták Sirmium városát, ide helyezték át központjukat és további kelet-római területeket foglaltak el. Bizánc megvonta az éves segélyt és szövetséget kötött a longobárdokkal, jelentős területeket biztosítva számukra. A két germán nép, a longobárd és a gepida majd 30 évig háborúzott egymással, melyben a gepidák gyakran vereséget szenvedtek a longobárd lovassággal szemben. Az elfoglalt kelet-római területeket elvesztették, csak Sirmium városát tarthatták meg, ahol királyi udvar alakult ki, itt verték a Kárpát-medence első kora középkori ezüstpénzét is.
Később Bizánc a longobárdokkal is felrúgta az egyezséget, így azok új szövetségeseikkel, az avarokkal a gepidák területére törtek. A gepida hadsereg megsemmisítő vereséget szenvedett, királyuk elesett, a kincstárukat Bizáncba menekítették, a lakosság Itáliába vándorolt. Az avar megszállás alatt Gepidia megszűnt, kisebb erdélyi központok élték csak túl, a 7. századra azonban ezek is beleolvadtak a környezetükbe. A feltárt gepida kincsek közül a legértékesebbek az Erdélyben földbe rejtett aranykincsek, az ún. szilágysomlyói régészeti leletként váltak ismertté.
Neuzer András
SHIMANO
A Shimano több mint 90 éves múltra tekint vissza.
SHIMANO: “A Shimano-nál mindenki a legjobbra törekszik. Ezért már a kezdetektől élt bennünk a technológia iránti szenvedély.Technológia újításaink segítségével olyan termékeket alkotunk, amelyek a tökéletesség határát súroljál, amelyek mind nagyobb hatékonyságot és tartósságot, egyre könnyebb kezelést, valamint a legnagyobb kényelmet nyújtsák.
A Shimano teljes gárdája – a kutatás fejlesztés, gyártás vagy minőségellenőrzés területén egyaránt – a végsőkig elmegy, hogy olyan élenjáró felszereléseket fejlesszen, amelyek könnyűek, de strapabíróak, gyorsak és megbízhatóak.
A technológia iránti szenvedélyünk inspirál minket, hogy korábban lehetetlennek hitt célokat is elérjünk. Az eredmény: csúcsteljesítményű kerékpáros termékek, amelyekkel mindenki túlléphet a saját határain.” A képen a Shimano egy ausztrál épülete látható.
Megelőzés, karbantartás
Elektromos kerékpárt befolyásoló tényezők:
- A gumiabroncs gördülési ellenállása: fontos, hogyha az elektromos kerékpár aszfalton közlekedik, akkor alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal szereljük fel és megfelelően fel legyenek fújva. Ha a guminyomás nem megfelelő a motor sokkal nagyobb mértékben fog rásegíteni, ami az akkumulátor hamarabbi lemerülését eredményezi. Alacsony guminyomással és lemerült akkumulátorral tekerni is nehezebb lesz elektronika nélkül.
- Az elektromos kerékpár súlya: minél kisebb az elektromos kerékpár súlya, annál hosszabb ideig tud rásegíteni az elektronika, mert a motornak kisebb terheléssel kell megbirkóznia.
- Az elektromos kerékpár akkumulátorának állapota: fontos hogy indulás előtt mindig fel legyen töltve.
- Az út profilja és felülete: minél magasabb, meredekebb helyekre megyünk fel egy elektromos kerékpárral, annál többet kell dolgozni az elektronikának, így az hamarabb le fog merülni. Fontos még az út felülete is. Gondoljunk csak bele, egy sima felületű aszfalton, kisebb gördülési ellenállással sokkal kevesebb energia befektetésre van szükségünk, mint egy buckás, egyenetlen felülettel rendelkező murvás, sáros, kavicsos, homokos útszakasznak.
- Rásegítés módja: ez attól függ, hogy melyik rásegítési módot használjuk a kerékpáron. Ha a legalacsonyabbat, akkor az elektromos kerékpár motorja kisebb mértékben segít rá, ezáltal nő a rásegítéssel megtehető út, ha legmagasabbat, akkor az előzővel ellentétesen nő a rásegítés és csökken a megtehető út.
- Rásegítés folytonossága: minél többet fékezünk vagy gyorsítunk az elektromos kerékpárunkkal, annál rövidebb lesz a rásegítés tartománya.
- Légellenállás: a kerékpáros üléspozíciójától és testalkatától függ. Ha egyenes háttal tekerjük elektromos kerékpárunkat, akkor nő a légellenállás, ha kicsit sportosabban és ráfekszünk a kormányra akkor meg csökken.
- Szélerősség: Ha széllel szemben tekerjük elektromos kerékpárunkat, akkor nagyobb erőt kell kifejtenünk, ahhoz hogy elérjük a célunkat, mint szembeszél nélkül. Hátszéllel pont fordítva történik, megnő a hatótávolság.
- A kerékpáros és a teher súlya: minél nehezebb a kerékpáros és minél több holmi van nála, annál rövidebb lesz az elektromos kerékpárunk hatótávolsága.
- Külső hőmérséklet: Minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál kisebb az elektromos kerékpárunk akkumulátor kapacitása a kerékpározás során.
Az akkumulátor karbantartása:
- Az elektromos kerékpár akkumulátorát száraz időben szabad tölteni a rövidzárlat elkerülése érdekében.
- Az elektromos kerékpár akkumulátorát érdemes feltölteni a kapacitás legalább 60%-ára három havonta, még akkor is, ha a kerékpár nincs használatban.
- Ne hagyjuk rajt folyamatosan az elektromos kerékpárunk akkumulátorát az áramforráson.
- Ne használja az elektromos kerékpár akkumulátorát más készülékekhez, mert ez kifejezetten erre a modellre készült.
- Ne szerelje szét vagy módosítsa az elektromos kerékpár akkumulátorát.
- Ne dobja az elektromos kerékpár akkumulátorát tűzbe és ne tegye ki szélsőséges hőmérsékleteknek.
- Az elektromos kerékpár akkumulátorának feltöltési ideje nullától száz százalékig 1-5 óra.
- Az elektromos kerékpár akkumulátorát érdemes 20-80% töltöttségi fok között használni.
Az akkumulátor töltése:
- Az akkumulátor az elektromos kerékpár egyik legdrágább része, ezért fokozott figyelmet kell fordítani a töltésére és tárolására.
- Az elektromos kerékpár akkumulátora érzékeny a pontos töltésre, ezért tölteni szigorúan csak a hozzá mellékelt töltővel szabad.
- Töltés során a nedvesség és a csepegő víz is károsíthatja a készüléket, ezért ajánlott száraz, víztől védett helyen tölteni.
- Érdemes 5-30 °C közötti hőmérsékleten tölteni.
MÉRET | 46 cm, 49 cm |
---|---|
E-Bike - Motor elhelyezkedése | Közép |
SZÍN | FEKETE, FEHÉR |
E-Bike - akku elhelyezkedése | Csomagtartó |
E-Bike - akku kapacitás | 8,3 Ah (300 Wh) |
Gyártó | Gepida |
Felhasználás módja | Városi |
Modellév | 2024 |
Rugózás | Első teleszkóp |
E-Bike - Szenzor fajtája | Nyomaték szenor |
E-Bike - Motor | Bosch Active Line Gen.3 (40Nm) |