Kis kihagyás után elkészült egy újabb e-bike motor teszt. A legújabb videóban a Bafang kínai gyártóóriás egyik nyomatékszenzoros motorját, az M510 névre keresztelt középmotort teszteltem a már megszokott módon (számomra legalábbis). A felvételek egy jó öreg GoPro Hero 5 és egy Insta360 Go2 akciókamerával készültek, ezért a minőség olykor-olykor hagy némi kívánni valót maga után, de talán a lényeget ez is megmutatja. A teljes túrát és annak adatait egy Apple Watch-csal rögzítettem. A videó lényege, hogy a teljesen laikusok is bepillantást nyerhessenek valamilyen formában az elektromos kerékpározás, a különböző e-bike motor típusok és azokat éltető akkumulátorok kusza világába. A GPS jel néha-néha eltűnik, de az esetek nagy százalékában működik. A tesztkerékpár a cseh gyártó által gyártott Leader Fox Kent 29 elektromos mountain bike volt.
A kerékpár fontosabb alapadatai a teszt szemszögéből: a Leader Fox Kent elektromos kerékpár 29″-os kerekkel szerelt e-bike. A kerékméret fontos szerepet tölt be a hatótávolságban, mert minél nagyobb a kerék, az annál jobban gurul és annál jobban veszi az úthibákat. A második fontos tényező az elektromos kerékpár típusa. A videóban is elhangzik, hogy ez a Leader Fox Kent kerékpár egy hardtail jellegű, merev farú bicikli. Ennek azért van jelentősége, mert egy összteleszkópos fully kerékpár esetén, még ha lockolható is a hátsó rugóstag valamilyen szinten akkor is van egy pici mozgása, mely elnyeli a tekerési energiát, ezért a motor többet dolgozik, az akkumulátor jobban fogy. Nyilvánvaló ennek felfele van jelentősége, lefele jó kezekben gyorsabb a fully. Harmadik fontos tényező a motor, annak ereje és a rásegítési fokozatok száma, mely elosztja a motor erejét. A Leader Fox Kent 29-nél 5 rásegítési fokozat közül választhatunk, mely a motor erejét, jelen esetben 95 Nm-t 20%-os egységekben oszt el, azaz ha úgy vesszük az első fokozat 20%-os rásegítést kínál a motor erejéből, az ötödik fokozat pedig 100%-ot. A negyedik, egyben utolsó fontos adat az elektromos kerékpár teszt szemszögéből az akkumulátor nagysága. Nyilvánvaló, hogy egy nagyobb lítium akkumulátorral a többletsúly ellenére is többet tudsz elmenni, mint egy ugyan ilyen kisebb kapacitásúval. Jelen esetben egy 720 Wh-ás, 20 Ah akkumulátorról beszélünk, melyben még a 40 km megtétele után is több mint 30% maradt terep viszonyok között.
Ha érdekel a teszt videó, alább tudod megnézni:
A tesztkerékpár (katt a képre):
Remélem tetszett a videó és az esetleges hibákért előre kérek elnézést!