E-BIKE PÁLYÁZAT 2021

E-BIKE PÁLYÁZAT 2021

E-BIKE PÁLYÁZAT 2021

Kedves Érdeklődő!

Az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Támogató) a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódóan pályázati kiírást tesz közzé elektromos rásegítésű kerékpár beszerzésének támogatására, melynek célja a gépjármű használattal szembeni alternatíva nyújtása, a fosszilis energiahordozók felhasználásának-, ezen keresztül a település levegőszennyezettségének csökkentése. A támogatás vissza nem térítendő támogatás formájában kerül folyósításra.

A minisztérium a pályázattal kapcsolatban az alábbi információkat adja:
„Az első pályázási időszak november 23-tól 27-ig tart, ezt követően havi rendszerességgel nyújthatók be a jelentkezések 2021. október 29-ig, vagy a rendelkezésre álló keret kimerüléséig.
Az ebike árának maximum 50%-ára lehet pályázni, további fontos részlet, hogy az árakat is maximalizálták. Eszerint a nyomaték szenzoros pedelec ára nem lehet több 900.000 Forintnál, míg a maximum ár pedál szenzoros elektromos kerékpár támogatással való vásárlásakor 400.000 Forint lehet.

Jogosult pályázatot benyújtani az a természetes személy, aki rendelkezik
a) magyarországi lakóhellyel;
b) a pályázat benyújtásától számítottan visszamenőleg legalább 3 hónapos folyamatos munkaviszonnyal
c) magyar adóazonosító jellel
d) ügyfélkapu regisztrációval

Elérhetőségeink:

Kerékpárbolt, alkatrész és szerviz
Cím:
8360 Keszthely, Tündérlak utca 8.
Nyitva tartás: Hétfő-péntek: 09:00-17:30; Szombat: 09:00-13:00
Mobiltelefon: 06306622366
E-mail: info@velomax.hu

A pályázható e-bike-ok listája műszaki adatokkal ide kattintva érhető el

HOGYAN PÁLYÁZZAK ELEKTROMOS KERÉKPÁR ÁLLAMI TÁMOGATÁSRA?

E-BIKE PÁLYÁZATI ÚTMUTATÓ, SEGÉDLET A SIKERES ÜGYINTÉZÉSHEZ.

A Neuzer cég összeállított egy útmutatót, melynek segítségével sikeresen mehet végig a folyamaton és elnyerheti az állami támogatást új elektromos rásegítésű kerékpárjának vásárlására.

Kövesse e-bike pályázat útmutatót és nyerjen el 90.000-150.000 Ft állami támogatást!

Milyen elektromos kerékpárra lehet pályázni?

Az elektromos rásegítésű kerékpárnak meg kell felelni az EU-s és magyarországi pedelec szabványnak, és a pályázati kiírásban szereplő műszaki követelményeknek. Eszerint:

olyan kerékpárra lehet elnyerni az állami támogatást, amely megfelel az EN 15194:2017 (MSZEN 15194:2018) szabványnak. A Leader Fox és Neuzer e-bike-ok mindegyike megfelel ennek. A motor teljesítménye legfeljebb 250W lehet (folyamatos, névleges teljesítmény)
pedálhajtásúnak kell lennie (tehát a csak elektromos módon hajtott kétkerekű jármű nem pályázható)

– legalább 26”-os kerékméret (összecsukható, azaz folding biciklinél legalább 16”-os kerékméret)
– a motornak automatikusan le kell kapcsolnia, ha a pedálozást abbahagyjuk
– a teljesítménynek a sebesség növekedésével fokozatosan csökkennie kell, majd 25km/h-t elérve teljesen le kell kapcsolnia
– a kerékpár tömege nem lehet nagyobb 30kg-nál
– a külsőgumi mérete (szélessége) legfeljebb 60mm lehet. Ez inchben megadva 2,36-os szélességű köpenyt jelent.
– az elektromos rásegítésű kerékpár nem rendelkezhet gázkarral
– az akkumulátor nem tartalmazhat ólmot.
A Leader Fox és Neuzer elektromos kerékpárok minden követelménynek megfelelnek.

Pályázható kerékpárok:

LEADER FOX ALTAR 27.5 E-MTB
LEADER FOX ALTAR 29 E-MTB
LEADER FOX AWALON GENT 27.5 E-MTB
LEADER FOX AWALON GENT 29 E-MTB
LEADER FOX AWALON LADY 29 E-MTB
LEADER FOX BEND GENT E-CROSS
LEADER FOX BEND LADY E-CROSS
LEADER FOX KENT 29 E-MTB
LEADER FOX LATONA 26 E-CITY
LEADER FOX LUCAS GENT E-TREKKING
LEADER FOX LUCAS LADY E-TREKKING
LEADER FOX NEBA E-CITY
LEADER FOX PARK CITY 28 E-CITY
LEADER FOX PARK CITY E-CITY
LEADER FOX VIVALO 26 E-CITY
LEADER FOX VIVALO E-CITY
NEUZER COMO E-TREKKING FÉRFI
NEUZER HOLLANDIA BASIC ACÉL
NEUZER HOLLANDIA BASIC ALU
NEUZER HOLLANDIA OPTIMA DELUXE E-TRKKING
NEUZER LIDO E-TREKKING FÉRFI
NEUZER LIDO E-TREKKING NŐI
NEUZER MENTON E-TREKKING FÉRFI
NEUZER MENTON E-TREKKING NŐI
NEUZER NOVARA UNI E-CROSS
NEUZER SIENA E-TREKKING
NEUZER VERONA E-TREKKING
NEUZER ZAGON 26 E-CITY FÉRFI
NEUZER ZAGON E-TREKKING FÉRFI
NEUZER ZAGON E-TREKKING NŐI
NEUZER ZAGON E-TREKKING SHENGYI FÉRFI
NEUZER ZAGON E-TREKKING SHENGYI NŐI
NEUZER ZAGON MXUS E-TREKKING FÉRFI
NEUZER ZAGON MXUS E-TREKKING NŐI
NEUZER ZAGON SENGYI E-TREKKING ELSŐ TELESZKÓP NŐI

A kiírás nem tiltja a pályázandó elektromos rásegítésű kerékpár „előlegezését”. Az előleg mértéke nem lehet nagyobb, mint a kerékpár vételárának támogatással csökkentett összege. A támogatás összegére a kereskedő egyébként semmilyen formában nem kérhet zálogot, azaz sem részben, sem egészben, sem ideiglenesen nem kérheti el az állami támogatás összegét!

További e-bike pályázat információk a beszerzésről:

Az állami támogatás mértékét két összegben határozták meg:

– pedál szenzoros e-bike esetén a kerékpár vételárának legfeljebb 50%-a, de legfeljebb 90.000 Ft
– nyomaték szenzoros elektromos kerékpár esetén a kerékpár vételárának legfeljebb 50%-a, de legfeljebb 150.000 Ft

Az IFKA nem adott olyan választ, melyből az derülne ki, hogy előfordulhat olyan, amikor a kerékpár ára meghaladja az elnyerhető támogatás kétszeresét, mégis kisebb összeget ítélnének meg.

Fontos tudni, hogy a pedál szenzoros  elektromos kerékpárok vételára legfeljebb 400.000 Ft lehet, míg a nyomaték szenzoros e-bike–ok maximum 900.000 Ft-ba kerülhetnek. Az IFKA kérdésünkre azt válaszolta, hogy a kerékpár vételárát a kereskedő (bolt) határozza meg.

Egyéb költségek nem támogathatók, így szervizdíj, kerékpáros kiegészítő és –alkatrész, valamint a Bike Safe regisztráció díja (lásd később) nem szerepelhet a számlán!

Mikor lehet pályázni elektromos kerékpár vásárlás állami támogatására?

A pályázati felületet (https://elektromobilitas.ifka.hu/kerekpar-2020/login) havonta nyitják meg, előre meghatározott időpontokban.

Az elektromos kerékpár vásárlás állami támogatására ezekben az időpontokban lehet pályázni:

Figyelem! A nem megfelelő időszakban benyújtott pályázat automatikusan elutasításra kerül.

Időpontok:
1. szakasz 2020.11.23. és 2020.11.27. között
2. szakasz 2021.01.04. és 2021.01.08. között
3. szakasz 2021.02.01. és 2021.02.05. között
4. szakasz 2021.03.01. és 2021.03.05. között
5. szakasz 2021.04.05. és 2021.04.09. között
6. szakasz 2021.05.03. és 2021.05.07. között
7. szakasz 2021.06.07. és 2021.06.11. között
8. szakasz 2021.07.05. és 2021.07.09. között
9. szakasz 2021.08.02. és 2021.08.06. között
10. szakasz 2021.09.06. és 2021.09.10. között
11. szakasz 2021.10.04. és 2021.10.08. között
12. szakasz 2021.11.01. és 2021.11.05. között

Hogyan lehet bejelentkezni az IFKA elektromos kerékpár pályázat oldalra?

A pályázat ügyintézése csak teljes mértékben elektronikusan, azaz interneten történhet.

Be kell jelentkezni a https://elektromobilitas.ifka.hu/kerekpar-2020/login oldalon. A belépéshez ügyfélkapus azonosításra van szükség (ügyfélkaput viszont, amennyiben korábban még nem regisztrált, csak személyesen, kormányablakban lehet nyitni).

Milyen dokumentumok kellenek az e-bike pályázat leadásához? Milyen papírokat és adatokat kell beadni?

Először is fontos, hogy minden igazolást scannelve vagy fotózva, olvasható minőségben kell feltölteni.

Elektromos kerékpár pályázathoz kötelezően szükséges iratok:

– adókártya (vagy a természetes személy adóazonosító jelének igazolására alkalmas dokumentum)
– személyazonosság igazolására természetes személy esetén:

érvényes személyi igazolvány és lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata vagy
régi típusú (nem kártya formátumú) személyi igazolvány esetében a nevet és lakcímet tartalmazó oldalak egyszerű másolata vagy
útlevél személyi adatokat tartalmazó oldala egyszerű és a lakcímkártya teljes másolata vagy
vezetői engedély és a lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata

– Munkaviszony igazolására:

munkáltatói igazolás, melynek a pályázás előtt legalább 3 hónap folyamatos munkaviszonyt kell igazolnia! vagy
a pályázat benyújtását megelőző 3 hónapra vonatkozó bérjegyzék vagy
a pályázat benyújtását megelőző 3 hónapra vonatkozó folyószámla kivonat, melyen beazonosítható a havi jövedelem utalása vagy
a pályázat benyújtását megelőző 30 napon belül kiállított NAV jövedelemigazolás.

A pályázat benyújtásakor nyilatkozatot kell tenni. Az elektromos kerékpár állami támogatáshoz a pályázói nyilatkozatnak tartalmaznia kell:

azt, hogy melyik regisztrált kereskedőnél fog vásárolni és
azt, hogy milyen elektromos rásegítésű kerékpárt (amely megfelel a fenti pályázati feltételeknek) fog megvásárolni és
azt, hogy valós adatokat ad meg, nincs köztartozása, és rendelkezik a kerékpár támogatással csökkentett árával – valamint sok további dologról, melyek a pályázati kiírás 8-9. oldalán olvashatók, de remélhetőleg egy formanyomtatványon lesznek összegyűjtve, melyet csak ki kell tölteni, kinyomtatni, aláírni és scannelve vagy fotózva (olvashatóan!) feltölteni.

Mi a teendő, ha sikeresen beadtam a pályázatot?

Ezek után az elektromos rásegítésű kerékpár állami támogatásának megítélésével megbízott IFKA elbírálja a pályázatot és ha minden megfelel, értesítenek a befogadásról. Ez nem jelenti azt, hogy megadják a támogatást, csak azt, hogy sikerült megfelelően beadni a pályázatot.

Ha befogadták a pályázatunkat, a pályázati időszak lezárása után (tehát nem a beadástól számítva!) 20 munkanapon belül döntenek a támogatásról vagy az elutasításról. Ebbe a 20 napba nem számít bele a hiánypótlás és a tisztázó kérdések időtartama, vagyis amikor szólnak, hogy valami nem jó, addig, amíg beadjuk a választ.

Ha megítélik a támogatást, vagyis elnyerjük a pályázatot, akkor 5 munkanapon belül értesítenek és 10 munkanapon belül küldik a Támogatói Okiratot.

Fontos! Minden értesítést és dokumentumot elektronikusan küldenek, a hiánypótlást, a tisztázó kérdéseket, a döntést és a támogatói okiratot is!

Ezután a Támogatói Okirattal 180 nap áll rendelkezésünkre megvásárolni a pályázatban feltüntett kerékpár típust a pályázatban feltüntetett regisztrált kereskedőnél.

E-bike pályázatos vásárláshoz kötelező a BikeSafe regisztráció:

A kerékpár átvételekor már kell lennie érvényes Bike Safe regisztrációnak. Ez a rendőrség által is ellenőrzött kerékpár regisztrációs felület. A regisztrációt a kereskedő (bolt) indítja el, amiről a pályázó e-mailben azonnal megkapja a regisztrációs igazolást..

A regisztráció befejezése és a törzskönyv megrendelése ezután a vevő feladata, mely szükséges ahhoz, hogy a törzskönyvet közvetlenül neki postázzák. A vevő így diszkréten adhatja meg további adatait, melyek a rendőrségnek és a törzskönyv szállításhoz elengedhetetlenek.
A regisztráció díját a vevő közvetlenül a boltnak fizeti, a bolti a regisztrációt követően e-mail értesítést kap a rögzített adatokkal, valamint egy kuponkódot, melyet felhasználva a törzskönyvet megrendeli, így az oldalon már nem kell fizetnie.

Ha Ön sikeresen pályázott, nincs más dolga mint a kereskedőtől kérnie a regisztrációt, majd a törzskönyvet megrendelni, melyet a regisztrációtól számított 15 napon belül postáznak.

Elektromos kerékpár állami támogatáshoz szükséges engedményezési szerződés.

Ha minden fent felsorolt teendővel kész van, a boltban alá kell írni még egy szerződést, ez az engedményezési szerződés.

Ebben ön nyilatkozik, hogy a kerékpárt átvette és hozzájárul, hogy a bolt igényelje a pályázati összeg folyósítását. Ezért ez feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a bolt elvégezze az elszámolást, leadhassa az elszámolási dokumentációt, megkapja a kerékpár árából a támogatási összeget. Az utalás egyébként a dokumentáció leadásától számítva még kb 30 munkanap.

A továbbiakban csak élveznie kell az új  elektromos kerékpárja nyújtotta előnyöket!