E-BIKE PÁLYÁZAT 2021
Kedves Érdeklődő!
Az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Támogató) a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódóan pályázati kiírást tesz közzé elektromos rásegítésű kerékpár beszerzésének támogatására, melynek célja a gépjármű használattal szembeni alternatíva nyújtása, a fosszilis energiahordozók felhasználásának-, ezen keresztül a település levegőszennyezettségének csökkentése. A támogatás vissza nem térítendő támogatás formájában kerül folyósításra.
A minisztérium a pályázattal kapcsolatban az alábbi információkat adja:
„Az első pályázási időszak november 23-tól 27-ig tart, ezt követően havi rendszerességgel nyújthatók be a jelentkezések 2021. október 29-ig, vagy a rendelkezésre álló keret kimerüléséig.
Az ebike árának maximum 50%-ára lehet pályázni, további fontos részlet, hogy az árakat is maximalizálták. Eszerint a nyomaték szenzoros pedelec ára nem lehet több 900.000 Forintnál, míg a maximum ár pedál szenzoros elektromos kerékpár támogatással való vásárlásakor 400.000 Forint lehet.
Jogosult pályázatot benyújtani az a természetes személy, aki rendelkezik
a) magyarországi lakóhellyel;
b) a pályázat benyújtásától számítottan visszamenőleg legalább 3 hónapos folyamatos munkaviszonnyal
c) magyar adóazonosító jellel
d) ügyfélkapu regisztrációval
Elérhetőségeink:
Kerékpárbolt, alkatrész és szerviz
Cím: 8360 Keszthely, Tündérlak utca 8.
Nyitva tartás: Hétfő-péntek: 09:00-17:30; Szombat: 09:00-13:00
Mobiltelefon: 06306622366
E-mail: info@velomax.hu
A pályázható e-bike-ok listája műszaki adatokkal ide kattintva érhető el
HOGYAN PÁLYÁZZAK ELEKTROMOS KERÉKPÁR ÁLLAMI TÁMOGATÁSRA?
A Neuzer cég összeállított egy útmutatót, melynek segítségével sikeresen mehet végig a folyamaton és elnyerheti az állami támogatást új elektromos rásegítésű kerékpárjának vásárlására.
Kövesse e-bike pályázat útmutatót és nyerjen el 90.000-150.000 Ft állami támogatást!
Milyen elektromos kerékpárra lehet pályázni?
Az elektromos rásegítésű kerékpárnak meg kell felelni az EU-s és magyarországi pedelec szabványnak, és a pályázati kiírásban szereplő műszaki követelményeknek. Eszerint:
olyan kerékpárra lehet elnyerni az állami támogatást, amely megfelel az EN 15194:2017 (MSZEN 15194:2018) szabványnak. A Leader Fox és Neuzer e-bike-ok mindegyike megfelel ennek. A motor teljesítménye legfeljebb 250W lehet (folyamatos, névleges teljesítmény)
pedálhajtásúnak kell lennie (tehát a csak elektromos módon hajtott kétkerekű jármű nem pályázható)
– legalább 26”-os kerékméret (összecsukható, azaz folding biciklinél legalább 16”-os kerékméret)
– a motornak automatikusan le kell kapcsolnia, ha a pedálozást abbahagyjuk
– a teljesítménynek a sebesség növekedésével fokozatosan csökkennie kell, majd 25km/h-t elérve teljesen le kell kapcsolnia
– a kerékpár tömege nem lehet nagyobb 30kg-nál
– a külsőgumi mérete (szélessége) legfeljebb 60mm lehet. Ez inchben megadva 2,36-os szélességű köpenyt jelent.
– az elektromos rásegítésű kerékpár nem rendelkezhet gázkarral
– az akkumulátor nem tartalmazhat ólmot.
A Leader Fox és Neuzer elektromos kerékpárok minden követelménynek megfelelnek.
Pályázható kerékpárok:
LEADER FOX ALTAR 27.5 E-MTB
LEADER FOX ALTAR 29 E-MTB
LEADER FOX AWALON GENT 27.5 E-MTB
LEADER FOX AWALON GENT 29 E-MTB
LEADER FOX AWALON LADY 29 E-MTB
LEADER FOX BEND GENT E-CROSS
LEADER FOX BEND LADY E-CROSS
LEADER FOX KENT 29 E-MTB
LEADER FOX LATONA 26 E-CITY
LEADER FOX LUCAS GENT E-TREKKING
LEADER FOX LUCAS LADY E-TREKKING
LEADER FOX NEBA E-CITY
LEADER FOX PARK CITY 28 E-CITY
LEADER FOX PARK CITY E-CITY
LEADER FOX VIVALO 26 E-CITY
LEADER FOX VIVALO E-CITY
NEUZER COMO E-TREKKING FÉRFI
NEUZER HOLLANDIA BASIC ACÉL
NEUZER HOLLANDIA BASIC ALU
NEUZER HOLLANDIA OPTIMA DELUXE E-TRKKING
NEUZER LIDO E-TREKKING FÉRFI
NEUZER LIDO E-TREKKING NŐI
NEUZER MENTON E-TREKKING FÉRFI
NEUZER MENTON E-TREKKING NŐI
NEUZER NOVARA UNI E-CROSS
NEUZER SIENA E-TREKKING
NEUZER VERONA E-TREKKING
NEUZER ZAGON 26 E-CITY FÉRFI
NEUZER ZAGON E-TREKKING FÉRFI
NEUZER ZAGON E-TREKKING NŐI
NEUZER ZAGON E-TREKKING SHENGYI FÉRFI
NEUZER ZAGON E-TREKKING SHENGYI NŐI
NEUZER ZAGON MXUS E-TREKKING FÉRFI
NEUZER ZAGON MXUS E-TREKKING NŐI
NEUZER ZAGON SENGYI E-TREKKING ELSŐ TELESZKÓP NŐI
A kiírás nem tiltja a pályázandó elektromos rásegítésű kerékpár „előlegezését”. Az előleg mértéke nem lehet nagyobb, mint a kerékpár vételárának támogatással csökkentett összege. A támogatás összegére a kereskedő egyébként semmilyen formában nem kérhet zálogot, azaz sem részben, sem egészben, sem ideiglenesen nem kérheti el az állami támogatás összegét!
További e-bike pályázat információk a beszerzésről:
Az állami támogatás mértékét két összegben határozták meg:
– pedál szenzoros e-bike esetén a kerékpár vételárának legfeljebb 50%-a, de legfeljebb 90.000 Ft
– nyomaték szenzoros elektromos kerékpár esetén a kerékpár vételárának legfeljebb 50%-a, de legfeljebb 150.000 Ft
Az IFKA nem adott olyan választ, melyből az derülne ki, hogy előfordulhat olyan, amikor a kerékpár ára meghaladja az elnyerhető támogatás kétszeresét, mégis kisebb összeget ítélnének meg.
Fontos tudni, hogy a pedál szenzoros elektromos kerékpárok vételára legfeljebb 400.000 Ft lehet, míg a nyomaték szenzoros e-bike–ok maximum 900.000 Ft-ba kerülhetnek. Az IFKA kérdésünkre azt válaszolta, hogy a kerékpár vételárát a kereskedő (bolt) határozza meg.
Egyéb költségek nem támogathatók, így szervizdíj, kerékpáros kiegészítő és –alkatrész, valamint a Bike Safe regisztráció díja (lásd később) nem szerepelhet a számlán!
Mikor lehet pályázni elektromos kerékpár vásárlás állami támogatására?
A pályázati felületet (https://elektromobilitas.ifka.hu/kerekpar-2020/login) havonta nyitják meg, előre meghatározott időpontokban.
Az elektromos kerékpár vásárlás állami támogatására ezekben az időpontokban lehet pályázni:
Figyelem! A nem megfelelő időszakban benyújtott pályázat automatikusan elutasításra kerül.
Időpontok: | |
---|---|
1. szakasz | 2020.11.23. és 2020.11.27. között |
2. szakasz | 2021.01.04. és 2021.01.08. között |
3. szakasz | 2021.02.01. és 2021.02.05. között |
4. szakasz | 2021.03.01. és 2021.03.05. között |
5. szakasz | 2021.04.05. és 2021.04.09. között |
6. szakasz | 2021.05.03. és 2021.05.07. között |
7. szakasz | 2021.06.07. és 2021.06.11. között |
8. szakasz | 2021.07.05. és 2021.07.09. között |
9. szakasz | 2021.08.02. és 2021.08.06. között |
10. szakasz | 2021.09.06. és 2021.09.10. között |
11. szakasz | 2021.10.04. és 2021.10.08. között |
12. szakasz | 2021.11.01. és 2021.11.05. között |
Hogyan lehet bejelentkezni az IFKA elektromos kerékpár pályázat oldalra?
A pályázat ügyintézése csak teljes mértékben elektronikusan, azaz interneten történhet.
Be kell jelentkezni a https://elektromobilitas.ifka.hu/kerekpar-2020/login oldalon. A belépéshez ügyfélkapus azonosításra van szükség (ügyfélkaput viszont, amennyiben korábban még nem regisztrált, csak személyesen, kormányablakban lehet nyitni).
Milyen dokumentumok kellenek az e-bike pályázat leadásához? Milyen papírokat és adatokat kell beadni?
Először is fontos, hogy minden igazolást scannelve vagy fotózva, olvasható minőségben kell feltölteni.
Elektromos kerékpár pályázathoz kötelezően szükséges iratok:
– adókártya (vagy a természetes személy adóazonosító jelének igazolására alkalmas dokumentum)
– személyazonosság igazolására természetes személy esetén:
érvényes személyi igazolvány és lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata vagy
régi típusú (nem kártya formátumú) személyi igazolvány esetében a nevet és lakcímet tartalmazó oldalak egyszerű másolata vagy
útlevél személyi adatokat tartalmazó oldala egyszerű és a lakcímkártya teljes másolata vagy
vezetői engedély és a lakcímkártya teljes, azaz mindkét oldaláról készült egyszerű másolata
– Munkaviszony igazolására:
munkáltatói igazolás, melynek a pályázás előtt legalább 3 hónap folyamatos munkaviszonyt kell igazolnia! vagy
a pályázat benyújtását megelőző 3 hónapra vonatkozó bérjegyzék vagy
a pályázat benyújtását megelőző 3 hónapra vonatkozó folyószámla kivonat, melyen beazonosítható a havi jövedelem utalása vagy
a pályázat benyújtását megelőző 30 napon belül kiállított NAV jövedelemigazolás.
A pályázat benyújtásakor nyilatkozatot kell tenni. Az elektromos kerékpár állami támogatáshoz a pályázói nyilatkozatnak tartalmaznia kell:
azt, hogy melyik regisztrált kereskedőnél fog vásárolni és
azt, hogy milyen elektromos rásegítésű kerékpárt (amely megfelel a fenti pályázati feltételeknek) fog megvásárolni és
azt, hogy valós adatokat ad meg, nincs köztartozása, és rendelkezik a kerékpár támogatással csökkentett árával – valamint sok további dologról, melyek a pályázati kiírás 8-9. oldalán olvashatók, de remélhetőleg egy formanyomtatványon lesznek összegyűjtve, melyet csak ki kell tölteni, kinyomtatni, aláírni és scannelve vagy fotózva (olvashatóan!) feltölteni.
Mi a teendő, ha sikeresen beadtam a pályázatot?
Ezek után az elektromos rásegítésű kerékpár állami támogatásának megítélésével megbízott IFKA elbírálja a pályázatot és ha minden megfelel, értesítenek a befogadásról. Ez nem jelenti azt, hogy megadják a támogatást, csak azt, hogy sikerült megfelelően beadni a pályázatot.
Ha befogadták a pályázatunkat, a pályázati időszak lezárása után (tehát nem a beadástól számítva!) 20 munkanapon belül döntenek a támogatásról vagy az elutasításról. Ebbe a 20 napba nem számít bele a hiánypótlás és a tisztázó kérdések időtartama, vagyis amikor szólnak, hogy valami nem jó, addig, amíg beadjuk a választ.
Ha megítélik a támogatást, vagyis elnyerjük a pályázatot, akkor 5 munkanapon belül értesítenek és 10 munkanapon belül küldik a Támogatói Okiratot.
Fontos! Minden értesítést és dokumentumot elektronikusan küldenek, a hiánypótlást, a tisztázó kérdéseket, a döntést és a támogatói okiratot is!
Ezután a Támogatói Okirattal 180 nap áll rendelkezésünkre megvásárolni a pályázatban feltüntett kerékpár típust a pályázatban feltüntetett regisztrált kereskedőnél.
E-bike pályázatos vásárláshoz kötelező a BikeSafe regisztráció:
A kerékpár átvételekor már kell lennie érvényes Bike Safe regisztrációnak. Ez a rendőrség által is ellenőrzött kerékpár regisztrációs felület. A regisztrációt a kereskedő (bolt) indítja el, amiről a pályázó e-mailben azonnal megkapja a regisztrációs igazolást..
A regisztráció befejezése és a törzskönyv megrendelése ezután a vevő feladata, mely szükséges ahhoz, hogy a törzskönyvet közvetlenül neki postázzák. A vevő így diszkréten adhatja meg további adatait, melyek a rendőrségnek és a törzskönyv szállításhoz elengedhetetlenek.
A regisztráció díját a vevő közvetlenül a boltnak fizeti, a bolti a regisztrációt követően e-mail értesítést kap a rögzített adatokkal, valamint egy kuponkódot, melyet felhasználva a törzskönyvet megrendeli, így az oldalon már nem kell fizetnie.
Ha Ön sikeresen pályázott, nincs más dolga mint a kereskedőtől kérnie a regisztrációt, majd a törzskönyvet megrendelni, melyet a regisztrációtól számított 15 napon belül postáznak.
Elektromos kerékpár állami támogatáshoz szükséges engedményezési szerződés.
Ha minden fent felsorolt teendővel kész van, a boltban alá kell írni még egy szerződést, ez az engedményezési szerződés.
Ebben ön nyilatkozik, hogy a kerékpárt átvette és hozzájárul, hogy a bolt igényelje a pályázati összeg folyósítását. Ezért ez feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a bolt elvégezze az elszámolást, leadhassa az elszámolási dokumentációt, megkapja a kerékpár árából a támogatási összeget. Az utalás egyébként a dokumentáció leadásától számítva még kb 30 munkanap.
A továbbiakban csak élveznie kell az új elektromos kerékpárja nyújtotta előnyöket!