Orbea Muga: Egy kerékpár, két világ mestere
Mi történik, amikor az Orbea városi elektromos kerékpárja, a Diem találkozik a spanyol gyártó teljes felfüggesztésű elektromos hegyi kerékpárjával? Mondjuk, az Orbea Wilddal. Akkor áttörik a határokat. Határokat a modellek, az elektromos kerékpárok típusai között. Az Orbea pontosan ezt kísérelte meg egy új modellel a 2026-os szezonra. Találóan az eredményt Mugának hívják. Baszkul ez „határt”, szegélyt vagy „korlátot” jelent.
1. Orbea Muga, amelyet az Orbea Diem és az Orbea Wild ihletett?
Orbea Muga – A város és a vadon határán
Az Orbea Muga nem egyszerűen egy új e-bike – ez a városi dinamizmus és a hegyi kalandvágy tökéletes ötvözete. A tervezés során az Orbea két ikonikus modelljéből, a Diem és a Wild sorozatból merített inspirációt, így született meg egy olyan bringa, amely otthonosan mozog az aszfalton éppúgy, mint a meredek ösvényeken.
A Diem eleganciáját és agilitását örökölve a Muga stílusos, kényelmes és gyors városi közlekedési eszköz, amely bármilyen hétköznapi forgalomban megállja a helyét. Ugyanakkor ott lapul benne a Wild szíve is – egy brutális, terepre termett vázgeometria, erőteljes Bosch motor és megbízható felfüggesztés, amelyek a legkeményebb emelkedők és a legtechnikásabb lejtők sem jelentenek akadályt.
A Muga azoknak készült, akik nem akarnak választani a városi funkcionalitás és az off-road élmények között. Azoknak, akik hétköznap a városi forgalomban cikáznak, hétvégén pedig a természetbe menekülnek. Kompromisszummentes sokoldalúság, prémium alkatrészek, stílusos megjelenés – mindez egyetlen bringában.
Orbea Muga – ahol a városi élet találkozik a szabadság vad terepeivel.



2. Felkészülve különböző terepviszonyokra
Ezen párhuzamok mellett azonban számos különbség is van az alumínium vázban. Ennek fő oka a lengéscsillapító integrálása. Az egyforgópontos kialakítás 115 milliméteres rugóutat kínál. A teleszkópvilla további öt millimétert ad hozzá, így az összrugóút 120 milliméterre emelkedik. A standard dropper nyeregcsővel együtt ez egy jól átgondolt felfüggesztési koncepciót eredményez, amelyet elsősorban a menetkomfort növelésére és a mérsékelt rezgések hatékony elnyelésére terveztek. Nem igazi terepfutópályákra való. De tökéletesen alkalmas aszfaltozott erdei ösvényekre és egyenetlen macskakövekre.

Az Orbea Muga sokféle terepen való alkalmasságát tovább hangsúlyozzák a különböző méretű kerekek használata. Az első kerék átmérője 29 hüvelyk, míg a hátsó keréké mindössze 27,5 hüvelyk. Az elektromos kerékpárgyártók általában ezt a beállítást választják, hogy egy könnyen manőverezhető elektromos kerékpárt hozzanak létre, amely a lehető legkisebb sugarú körben képes kikerülni az akadályokat. Ez néha a városi forgalomban is rendkívül hasznosnak bizonyul.
3. Az ergonómia más megközelítése
Az új Orbea Muga állítható vezetőfülkéjét mind az Orbea Diem, mind a jelenlegi Orbea Kemen modellekhez hasonlóvá teszi . Különlegességét az adja, hogy a kormány magassága és távolsága a kerékpáros igényeihez igazítható. Ez nem kormányszárak segítségével történik, gyorsítóval vagy ízülettel. Ehelyett az Orbea egy olyan rendszert használ, amelyben a kormányszár két részre van osztva. A kormány az első alkatrészre van felszerelve. A kerékpárhoz rögzíthető úgy, hogy a kormány magasabb helyzetben legyen. Az alkatrész elforgatása lejjebb viszi a kormányt. Az első alkatrész elé egy közdarabot helyezhetünk második alkatrészként. Ez meghosszabbítja a kormányszár hosszát. Attól függően, hogyan forgatjuk a kormánytartót és hogyan használjuk a közdarabot, összesen négy különböző beállítás közül választhatunk. Mivel az Orbea négy vázméretben (S, M, L és XL) kínálja a Mugát, rengeteg lehetőség kínálkozik az optimális vezetési pozíció megtalálására a kerékpáron.




4. A világítás és a töltés funkció integrálva van az Orbea Muga-ba
Az első fényszóró közvetlenül a kormányba van integrálva. Ez a Supernova Starstream Pro. Erős LED-jeivel jól megvilágítja az előtted lévő területet. . Az első fényszóró mellett a Muga a megszokott nappali menetfénnyel is rendelkezik, amely stílusosan fut szinte a teljes fejcső körül.


A kormányszár hátulján található USB-C csatlakozó minden elképzelhető felhasználási módban nagy előnyt jelent. Hosszabb túrákon a csatlakozó segítségével okostelefonját az ebike rendszerről töltheti, miközben például a navigáció fut az eszközön. És még a mindennapi városi kerékpározás során is biztosak vagyunk benne, hogy eszébe jut néhány alkalom, amikor rendkívül praktikus lenne egy mobileszköz töltése útközben. A töltendő eszköz nagyobb is lehet. Kétség esetén egy táskában tárolhatja, amelyet az első csomagtartóra rögzít. A csomagtartót külön kell megrendelni az Orbea tartozékkínálatából. Azonban minden Orbea Muga modellhez tartozik a megfelelő tartó. Ugyanez vonatkozik a kormányszáron található SP Connect okostelefon-tartóra is.


5. Rendkívül masszív hátsó csomagtartó
Ha több vagy nagyobb tárgyat szeretnél szállítani, használhatod a hátsó csomagtartót. 30 kilogrammos terhelésre van jóváhagyva. A központi rakodóterületen találhatók a MIK HD rendszerrel kompatibilis rögzítési pontok. Tehát, ha már rendelkezel a megfelelő tartozékokkal, azokat a szokásos módon rögzítheted erre az elektromos kerékpárra. Ez egy gyerekülést is tartalmaz. Csomagtartó táskák tekintetében a csomagtartó kombinálható a MIK Side és az Ortlieb QL3.1 rendszerekkel. Ez számos lehetőséget nyit meg mind a kerékpáros túrák, mind az irodába való ingázás során.


6. Bosch meghajtású Orbea Muga
Az Orbea általában Shimano hardvert használ az elektromos kerékpárjaihoz. A gyártó ezt aztán saját szoftverrel fejleszti tovább. Az Orbea ezekhez a rendszerekhez tartozó akkumulátorok egy részét is házon belül gyártja. A Muga esetében azonban az Orbea a népszerű Bosch Smart System mellett döntött . Egy Bosch Performance Line CX-et használnak, opcionálisan egy Bosch PowerTube 750 vagy egy Bosch PowerTube 600 hajtóművel kombinálva . A motor és az akkumulátorok jól ismertek. A meghajtóegység erőteljes teljesítménynövekedést kap a 2025 tavaszán bejelentett szoftverfrissítéssel . A Diemhez és a Kemenhez hasonlóan az Orbea az akkumulátorokat véglegesen az alsó csőbe szerelte. Ez azt jelenti, hogy csak szervizelés céljából lehet eltávolítani őket. A hatótávolság további növelése érdekében azonban kombinálhatók a Bosch kiegészítő akkumulátorával, a PowerMore 250- nel.
Vezérlőegységként a Bosch Mini Remote és a Bosch System Controller lettek kiválasztva. A kínálat csúcsmodelljén, az Orbea Muga 10-en egy Bosch Purion 400 váltja fel a rendszervezérlőt.


7. Modellsorozatok agyváltós vagy váltós változatban
A csúcsmodellről jut eszembe. Ha ez megadja az alaphangot az egész sorozatnak, akkor az inga végül egy kicsit jobban el fog lendülni a városi elektromos kerékpárok felé a különböző elektromos kerékpár típusok keverékében. Véleményünk szerint az Enviolo folyamatosan automata agyváltója, a Gates karbon szíjával együtt, jobban illik a városi környezethez. Természetesen az ilyen váltási kényelem és az alacsony karbantartási igény szintén nagy előny egy túrakerékpáron.

Azok, akik a váltós rendszert részesítik előnyben, két alternatíva közül választhatnak: az Orbea Muga 20 és az Orbea Muga 30. A sebességfokozatot leszámítva a tulajdonságaik hasonlóak az Orbea Muga 10-hez. Az Orbea Muga 30 esetében az alapabb teleszkópvilla és a kisebb akkumulátor miatt a belépő szintű ár 4999 euró. Az Orbea Muga 20 pontosan 1000 euróval többe kerül. Ehhez többek között egy 750 wattóra kapacitású akkumulátort kapunk. Az Orbea Muga 10 ára 7099 euró.
Elektromos kerékpárok

