Teljesítmény, amely felszabadítja a szenvedélyt
A Bosch reagál a nagy teljesítményű elektromos kerékpárok szegmensében tapasztalható növekvő versenyre! Motorfrissítéssel növeli a Bosch Performance Line CX motorjának teljesítményét és nyomatékát. A CX Race hajtás új verziója ismét jobb versenyzővé teheti a Bosch-t a versenyzési szektorban. Az új Kiox kijelző pedig jobb integrációt biztosít.
Nagyobb teljesítmény a Performance Line CX Gen.5-ben: 100 Nm-esre történő nyomatéknövelés
Júliustól kezdődően az ebike Flow alkalmazás tervezett frissítése még rugalmasabb teljesítményhangolást tesz lehetővé a jelenlegi Performance Line CX motorral (BDU38) felszerelt ebike-okon . A sebesség, a dinamika, a rásegítési szint és a nyomaték testreszabása mellett a kerékpárosok mostantól a maximális teljesítményt is beállíthatják. Az 5. generációs CX motorok akár 100 Nm nyomatékot és 750 W csúcsteljesítményt is leadnak – szemben a korábbi 85 Nm-mel és 600 W-tal –, így akár 400%-os rásegítést is kínálnak. Ez a frissítés várhatóan még könnyebben kezeli a technikai és meredek terepet.

A 100 Nm-es frissítés hátrányai
Bármennyire is jól hangzik 100 newtonméter, ennek az innovációnak vannak hátrányai is. Azon általános kérdésen túl, hogy vajon szükség van-e ekkora teljesítményre, a nagyobb teljesítményadatok nagyobb terhelést is jelentenek az alkatrészek számára. Ez egyrészt az akkumulátorra van hatással, amelynek most több energiát kell biztosítania. Ez azt jelenti, hogy ha a Performance Line CX Gen.5-tel van felszerelve, sokat kerékpározol a legnagyobb rásegítési módban, és teljes 100 Nm-mel és 750 W-tal szeretnél tekerni, akkor el kell fogadnod a hatótávolság jelentős csökkenését. Másrészt a hajtáslánc mechanikus alkatrészei, mint például a lánc, a lánctányér és a kazetta, szintén nagyobb terhelésnek vannak kitéve. Középtávon ez fokozott kopáshoz és ezáltal magasabb karbantartási költségekhez vezet. A kerékpározási viselkedést sem szabad elhanyagolni. Ha szereted maximális teljesítményen használni az e-bike-ot, ez negatívan befolyásolhatja a kerékpározás élményét is. A rázós utazás mellett a túl nagy teljesítmény a kontroll csökkenését is jelentheti, ami veszélyes lehet.
A 100 Nm-es frissítést kapó kerékpárosoknak érdemes megismerkedniük a Bosch ebike Flow alkalmazással a rásegítési módok finomhangolásához. Valóban mindig teljes rásegítésre van szükséged, vagy egy lazább és hatékonyabb beállítás jobban megfelelne a kerékpározási igényeidnek? Ez különösen fontos a túrázóknak, akik a teljesítmény és a hatótávolság egyensúlyát szeretnék elérni.

Nincs frissítés a Performance Line CX Gen.4 BDU37-hez
A 4. generációs Performance Line CX motorral szerelt Bosch ebike tulajdonosainak nem kell aggódniuk amiatt, hogy valóban szükségük van-e 100 Nm nyomatékra és 750 W teljesítményre. Ez azért van, mert a newtonméteres frissítés kizárólag a BDU38 motorokhoz és az újonnan bemutatott Performance Line CX Race-hez lesz elérhető.

Bosch Performance CX BDU38 (5. generáció) áttekintése
- Folyamatos névleges teljesítmény: 250 watt
- Csúcsteljesítmény: akár 750 watt
- 25 km/h sebességtámogatás
- Nyomaték: maximum 100 Nm
- Max. rásegítés: 400%
- Súly: kb. 2,8 kg
A Bosch új eMTB versenygépe: Performance Line CX Race BDU38
A továbbfejlesztett CX motor mellett a Bosch bemutatja az átdolgozott CX Race hajtást, amely szintén a BDU38 platformon alapul. Mindkettő ugyanazokkal a főbb specifikációkkal rendelkezik – 100 Nm, 750 W, 400%-os rásegítés – és egységes vázfelülettel. A CX Race azonban ennél is tovább megy a prémium anyagokkal: asztroszürke porszórt magnézium ház, titán főtengely és kerámia csapágyak, így a súly mindössze 2,7 kg-ra csökkent.

Hatdimenziós érzékelőrendszer a CX-R-ben
A kerékpáros-kerékpár szinergia optimalizálása és a versenyek során a másodperc minden töredékének kiaknázása érdekében az új CX-R motor ultraérzékeny érzékelőkkel van felszerelve. A pedál bemenetét másodpercenként akár 1000-szer is elemzi a rendszer, amit precíziós nyomaték- és pedálfordulat-érzékelők, valamint tehetetlenségi érzékelők támogatnak, amelyek valós időben mérik fel a terepviszonyokat és a kerékpár tájolását.
A verseny mód továbbra is kizárólag a CX-R-ben érhető el
A CX Race motor exkluzív hozzáférést biztosít a Verseny módhoz, amely azonnali, teljes 400%-os rásegítést biztosít késleltetés nélkül. Kiterjeszti a „Kiterjesztett Boost” funkciót, lehetővé téve a kerékpárosok számára, hogy a nehéz emelkedőket a pedálozás leállítása után is leküzhetővé tegyék. Mint minden mód, a Verseny mód is testreszabható a Flow alkalmazáson keresztül.
Bosch Performance CX Race BDU38 (5. generáció) áttekintése
- Folyamatos névleges teljesítmény: 250 watt
- Csúcsteljesítmény: akár 750 watt
- 25 km/h sebességtámogatás
- Nyomaték: maximum 100 Nm
- Max. rásegítés: 400%
- Súly: kb. 2,7 kg
Új eMTB+ mód CX és CX-R modellekhez
A CX BDU38-hoz júliusban bevezetett új eMTB+ mód erőteljesebb és terepre fókuszáltabb élményt kínál, mint a standard eMTB mód, amely a hatótávolságot és a hatékonyságot helyezi előtérbe. Olyan funkciókat tartalmaz, mint az „Extended Boost” és a beépített „Dynamic Control” nevű tapadási rendszer, amely a terepviszonyokhoz igazítja a teljesítményleadást.

A Kiox 400C bővíti a Bosch kijelzőkínálatát
Az eBike rendszer tiszta ereje mellett az eMTB-k esetében a letisztult és intelligens integráció is fontos. Pontosan itt jön a képbe a Bosch az új Kiox 400C felsőcső kijelzőjével. A gyártók mostantól nagy felbontású kijelzőt integrálhatnak közvetlenül az eBike-ok felsőcsövébe. A kijelző 2 hüvelykes képátlóval és Ride Screens képernyőkkel rendelkezik, amelyek az eBike Flow alkalmazás segítségével testreszabhatók. A Bosch eBike alkalmazással együtt a Kiox 400C navigációs funkciót és figyelmeztető hangjelzéseket is kínál. A Bosch kijelzői között abszolút újdonság az intelligens rendszerben az integrált USB-C töltőaljzat, amely lehetővé teszi a külső eszközök közvetlen töltését. Korábban ez csak induktívan volt lehetséges a Bosch SmartphoneGrip- en vagy egy micro USB-A aljzaton keresztül. A kijelzőn található három vezérlőgomb mellett a Kiox 400c a jól ismert Bosch Mini Remote-tal is vezérelhető.
Bosch Kiox 400c kijelzőjének áttekintése
- Képernyőméret: Átló kb. 2,0′ / 5,1 cm
- Színes kijelző: igen
- Védelem: IP55 por és vízsugár ellen védett
- Külső eszközök töltési lehetősége: igen – USB-C
- Fényerő-szabályozás: igen
- Értesítési hangok: igen
- Navigáció: igen – a Flow alkalmazáson keresztül
- Kezelés: beépített gombok vagy Mini Remote
Az eBike ABS és az ABS Pro szoftverfrissítést kap
Az új 5. generációs motorok továbbfejlesztett érzékelőkkel rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik a jobb ABS- funkciót. A továbbfejlesztett adatfeldolgozás pontosabb fékvezérlést és rövidebb fékutat tesz lehetővé – nincs szükség extra hátsó érzékelőtárcsára.
M+ a jobb kontrollért az automatikus váltás során
A Bosch M+ módja, amelyet az Eurobike 2024-en mutattak be, továbbfejleszti a TRP automatikus eShift rendszerét . Ötvözi a manuális és az automatikus váltást, lehetővé téve a kerékpárosok számára, hogy pedálozás közben is teljes mértékben kontrollálják a pedált. Gurulás közben a rendszer kiválasztja az optimális fokozatot a sima újraindításhoz.