Meghódíthatod a technikás hegyi terepeket, könnyedén leküzdheted a meredek emelkedőket, és feszegetheted a saját határaidat! Mindezt a továbbfejlesztett, személyre szabható és új funkciókkal bővített Performance Line CX Bosch eBike rendszer segítségével.
Négy stílus, négy üzemmód
Minden kerékpárosnak megvannak a saját igényei. Van, akinek az a legfontosabb, hogy minél nagyobb tempóban küzdje le a legmeredekebb emelkedőket is, van, aki a kanyargós, technikás szakaszokon szeretne minél lendületesebben haladni és persze olyan is akad, aki minél nagyobb távolságot tenne meg adott napon. A Bosch eBike Systems új Performance Line CX-R hajtáslánca minden eshetőséghez ideális választás.
Tervezésekor a mérnökök nem kötöttek kompromisszumokat az anyagok, a szoftver és az érzékelőtechnológia terén, lehetővé téve ezzel a tapasztalt bringások számára, hogy felfedezzék és feszegessék képességeik határait. Négy finomhangolt, dinamikus vezetési mód áll rendelkezésükre: Tour+, eMTB, eMTB+ és Race. Ezek az eBike Flow alkalmazásban az egyedi igényekhez alkalmazkodva tovább hangolhatók.
Hosszabb távra tökéletes
A Tour+ és az eMTB üzemmód kevésbé terheli a rendszert, így nagyobb hatótávolságot biztosít. Elsősorban azoknak jó választás, akik megelégszenek a nyugodtabb tempóval, cserébe az akár egész napos rásegítésért.
EMTB+, a kontrollált erő
Azoknak, akik nagyobb tempót szeretnének diktálni, az egyik választási lehetőség az új eMTB+. Ez a fokozat szintén teljes kontrollt biztosít, áthidalva az eMTB és a Race üzemmód közötti szakadékot. A Dynamic Control funkciónak köszönhetően mindig pontosan szabályozható. Az üzemmódban a hajtásrendszer intelligensen vált – a helyzettől függően – a Dynamic Control és a megszokott, közvetlen reakció között. Akárcsak a Race módban, az eMTB+ módban is finomhangolhatók a paraméterek az eBike Flow alkalmazásban.

Vigyázz, kész, Race!
Azok, akik közvetlen erőátvitelre és maximális rásegítésre vágynak, választhatják a kizárólag a Performance Line CX-R-hez elérhető Race üzemmódot. Ennek legfontosabb jellemzői a maximális teljesítmény, a villámgyors reakció, a precíz irányíthatóság. Az üzemmód akár 100 newtonméter (Nm) nyomatékot, 750 watt (W) teljesítményt és a pedálbevitel akár 400 százalékos támogatását kínálja. Ráadásul az élsportolók segítségével kifejlesztett meghajtóegység az űrkutatásból és a versenyzésből származó csúcstechnológiás anyagokkal büszkélkedhet. Kis tömege mellett kiemelkedő minőségű szenzortechnológiával rendelkezik. Ez utóbbi biztosítja, hogy a meghajtóegység ezredmásodpercek alatt reagáljon a pedálbemenetre. Ráadásul a különösen nehéz szakaszokon, például köves talajon, az Extended Boost további rásegítést biztosít.
Személyre szabva
A gyárilag előre meghatározott üzemmódok mellett az eBike Flow alkalmazás szoftverfrissítésével már egyénileg is be lehet állítani a hajtásláncot. Így a felhasználók például kedvükre növelhetik a meghajtóegység teljesítményét. Egy csúszkával a rásegítési teljesítményt az alap 600 wattos (W) értékről 750-re lehet állítani, míg a maximális nyomatékot 85 newtonméterről (Nm) 100-ra.
Persze fontos szem előtt tartani, hogy a magasabb értékek jobban megterhelik a mechanikai alkatrészeket, és a hatótávolságot is befolyásolják. A Performance Line CX teljesítményfrissítése ingyenesen letölthető a kompatibilis eBike kerékpárokra (BDU384Y). Fontos azonban kiemelni, hogy a maguk a kerékpárgyártók határozzák meg azokat a maximális értékeket, amelyeken belül a tulajdonosok elvégezhetik a beállításokat.

Strapabíró tervezés
A meghajtóegység űrszürke színű, porszórt magnézium háza minden eddiginél tartósabb – a korrózióálló titán forgattyústengely és a kerámia golyóscsapágyak. Annak érdekében, hogy a Performance Line CX-R minden körülmény között pontosan adja le a teljesítményt, a szenzorok másodpercenként akár ezerszer is mérik mit csinál a felhasználó. Az inerciális érzékelők (IMU) mérik a gyorsulást, valamint a forgási sebességet is, és felismerik a dőlésszögeket, valamint a rezgéseket. A terepen ez különösen fontos. Az első elektromos hegyi kerékpárok az új Performance Line CX-R modellel szerelve várhatóan 2025 őszétől lesznek elérhetők.

Kiox 400C: minden körülmények között
Teljesítmény, pulzusszám, sebesség, szintkülönbség: az eBike tulajdonosok valós időben láthatják a legfontosabb adatokat, kézi beavatkozás nélkül, a jármű vázába integrált kijelzőn keresztül. A Kiox 400C dinamikus képernyőjén megjelenített adatok a helyzettől függően automatikusan változnak. Például a szintemelkedést mutatja, amikor a kerékpáros felfelé halad, a sebesség pedig akkor látható, amikor lefelé gurul. Persze a különböző beállítások testre szabhatók az eBike Flow alkalmazásban. Ráadásul a gombok segítségével a kijelző manuálisan is működtethető, a Mini Remote funkció pedig a biztonságos és kényelmes kezelést közvetlenül a kormányról is elérhetővé teszi. Segítségével a kormány elengedése nélkül kapcsolhatjuk a világítást, a Walk Assist és a Hill Start funkciók vezérlését. Az akár 1000 cd/m² fényerőt produkáló, borotvaéles képet biztosító kijelző automatikusan alkalmazkodik a környezet fényviszonyaihoz, így még közvetlen napsütésben is könnyen olvasható és tükröződésmentes marad. A navigációs kijelző emellett pontos útvonalvezetést is lehetővé tesz. Egy másik okos funkció a Kiox 400C védett USB-C töltőcsatlakozója, amely külső eszközök, például okostelefonok áramellátására használható.
Fékezés, biztonságosan
Az elektronikus blokkolásgátló a forszírozott helyzetben is sokat segíthet
A Bosch eBike ABS és a Bosch eBike ABS Pro blokkolásgátlók (ABS) biztonságossá teszik a használók számára a kerékpározást. Az ABS szoftverét a Bosch mérnökei tovább optimalizálták, így az még pontosabban szabályozza a féknyomást. A meghajtóegységben található új érzékelő méri a kerékpár dőlésszögét is, ezért az eszköz ki tudja számítani, hogy mikor fenyeget vészhelyzet. Így még könnyebben megakadályozható, például az, hogy a kerékpár átforduljon az első kerék tengelyén egy hirtelen fékezés miatt.
Teker tovább problémamentesen
A túl nehéz, vagy épp a túl könnyű pedálérzet leküzdésében segíthet az eShift névre keresztelt automatikus sebességváltás
Sokan tapasztalhatták már, hogy amikor egy kis tekerés után újra pedálozni kezdenek, az utolsó sebességfokozat már nem alkalmas a tovább haladásra. Vagy túl nehéz a pedálérzet, vagy az ellenállás hiányát érezni. Ezt a problémát segít áthidalni az új, „automatikus váltás” funkció. Az első pedálmozdulatkor a rendszer automatikusan a megfelelő fokozatba kapcsol az eShift segítségével.
Az idei modellévre is sok újdonság érkezett, sőt a korábbi rendszerek egy része is kompatibilis a frissítések bizonyos funkcióival. Az eBike tehát tovább fejlődik, ennek legnagyobb nyertesei pedig maguk a felhasználók. – írja a Bosch hivatalos oldala.
Bosch Performance Line CX ötödik generációjával szerelt KTM modellünk már készletről is elérhető:

A 2025-ös KTM MACINA KAPOHO PRO L egy csúcskategóriás elektromos mountain bike, amely a Bosch Performance CX motorral és egy 800 Wh-s Bosch PowerTube akkumulátorral van felszerelve. A karbon váz és a Fox 36 Float Performance villa 160 mm-es rugóúttal biztosítja a kiváló terepteljesítményt. A Shimano Deore XT 12 sebességes váltórendszer és a Shimano Deore XT hidraulikus tárcsafékek garantálják a precíz váltást és a megbízható fékerőt.
A KTM Macina Kapoho Pro L 2025-ös modellje a legmodernebb technológiákat és prémium alkatrészeket ötvözi, hogy a legigényesebb hegyi kerékpárosok elvárásainak is megfeleljen. A Bosch Performance Line CX motor a legújabb frissítésnek köszönhetően akár 100 Nm nyomatékkal erőteljes támogatást nyújt a legmeredekebb emelkedőkön is, míg a 800 Wh-s Bosch PowerTube akkumulátor hosszú hatótávolságot biztosít, lehetővé téve a hosszabb túrákat anélkül, hogy aggódni kellene az energiaellátás miatt.
A karbon váz könnyűséget és merevséget kínál, míg a Fox 36 Float Performance villa 160 mm-es rugóútjával és a Fox Float X Performance hátsó rugóstag szintén 160 mm-es mozgásával a legkeményebb lejtőkön is magabiztos irányítást tesz lehetővé. A Dimension-Mix (DiMMiX) kerékkonfiguráció – elöl 29 colos, hátul 27.5 colos kerekek – kombinálja a nagyobb első kerék stabilitását és a kisebb hátsó kerék fürgeségét, optimalizálva a kezelhetőséget technikás terepen.
A Shimano Deore XT 12 sebességes váltórendszer precíz és megbízható váltást biztosít, míg a Shimano Deore XT hidraulikus tárcsafékek 203 mm-es és 180 mm-es tárcsákkal erőteljes és megbízható fékezést nyújtanak minden körülmény között. A Maxxis Minion DHF és DHR II gumiabroncsok kiváló tapadást és stabilitást biztosítanak a változatos terepviszonyok között
Bármilyen kérdés esetén nyugodtan keressenek elérhetőségeinken!


