Végre eljött az idő. MEGJELENT AZ ÚJ SHIMANO XTR Di2!
A modern hegyikerékpárok megváltoztak, és a kerékpárosok elvárásai is velük együtt változtak. Az új XTR Di2 csoport fejlesztése során a Shimano nagyobb hangsúlyt fektetett az MTB piac igényeinek meghallgatására. Több kerékpáros szeretne vezeték nélküli elektronikus váltást, mint valaha, így a Shimano végre teljesíti az elvárásait. Úgy tűnhet, hogy a Shimano nagyon lemaradt és elkésett a buliból. A valóságban a Shimano kénytelen volt lassan haladni. Az eredmény mégis egy olyan csoport, amely a vezeték nélküli, elektronikus váltás legtöbb hiányosságát nemcsak tartósabb, de a vártnál megfizethetőbb módon is kezeli.

A transzformatív innováció és az iparágvezető mérnöki munka régóta fennálló örökségünkre építve ez a teljesen vezeték nélküli rendszer készen áll arra, hogy megfeleljen a valós versenyzés extrém követelményeinek – és ideális partnered legyen a kerékpározás „legjobb napjain”.
Az új XTR alapja egy teljesen újratervezett MTB Di2 rendszer, amely villámgyors és precíz vezeték nélküli váltást biztosít, és kifejezetten a káros kőütéseknek való ellenállásra tervezték. Ez a robusztusság elsősorban az új XTR M9250 hátsó váltónak köszönhető, amely egyedi, alacsony profilú kialakítással rendelkezik, amely segít elkerülni a tompa erőhatásokat. Amikor az elkerülhetetlen baleset megtörténik, a hátsó váltó ék alakú kialakítása és sima külső bevonata lehetővé teszi, hogy könnyebben lepattanjon az ösvény akadályairól, megakadályozva a katasztrofális károkat.
Az új XTR váltó a SHIMANO élvonalbeli automatikus ütközés utáni helyreállítási funkciójával is fel van szerelve, amely lehetővé teszi, hogy simán elforduljon az ösvényen lévő akadályoktól, csökkentve az ütközés erejét, majd gyorsan visszatérjen eredeti helyzetébe, miután elhagyta az akadályt. Szinte olyan, mintha egy második szempár figyelné az ösvényen lévő veszélyeket, majd valós időben reagálna, így nem kell megszakítani a tekerést vagy a versenyt.
A váltó tartósságát tovább fokozza az alkatrész széles lengőkaros szerkezete, a masszív karbon csúszólemez és a masszív szíjtárcsa-kialakítás, amelyek együttesen bombabiztossá teszik. Ez az új hegyikerékpáros biztonsági takaród, amely lehetővé teszi, hogy teljesen az előtted álló ösvényre koncentrálhass.
Ez az iparágvezető tartósság a SHIMANO új láncstabilizáló technológiájával párosul, ahol a kettős rugós kialakítás nagyobb láncfeszességet hoz létre a jobb lánctekerés és -tartás érdekében – és csökkenti a lánc kihagyásának vagy leesésének esélyét. Mindezt a fejlett technológiát egy hosszú élettartamú újratölthető akkumulátor hajtja, amely biztonságosan a hátsó váltó testében van elrejtve, teljesen lezárva és rögzítve, így magabiztosan birkózol meg a durva és durva terepen is.
Az új XTR Di2 rendszer két vezeték nélküli hátsó váltó opciót kínál: egy hagyományos hosszú kosarat a 10-51T-es kazettával való használatra, és egy középső kosaras modellt 9-45T-es kazettával, amely megnövelt hasmagasságot kínál áttételtartomány-veszteség nélkül. Mindkét esetben élvezheted a SHIMANO villámgyors és tartós 12 sebességes HYPERGLIDE+ váltásainak előnyeit, amelyek most még gyorsabbak a SHIMANO vezeték nélküli Di2 protokollal.

Két további váltóopció áll rendelkezésre vezetékes konfigurációban e-MTB-hoz. A hosszú kosaras RD-M9260-12 kompatibilis a 12 sebességes HYPERGLIDE+ hajtásláncokkal, míg az RD-M9260-11L a SHIMANO nagy tartósságú 11 sebességes LINKGLIDE hajtásláncaival való használatra készült. Mindkét opció állandó áramellátást biztosít a kerékpár meglévő e-kerékpár akkumulátoráról, miközben ugyanolyan robusztus és megbízható konstrukciót biztosít, mint az XTR vezeték nélküli váltók. Az RD-M9260 használatával a kerékpárosok a SHIMANO FREE SHIFT technológiáját használhatják a zökkenőmentes váltáshoz gurulás közben, az AUTO SHIFT pedig a sima, automatikus fokozatváltáshoz pedálozás közben.
Továbbfejlesztett XTR hajtómű a robusztusság és a megbízhatóság érdekében
Az XTR hajtóművet is továbbfejlesztettük, amely most erősebb és megbízhatóbb a HOLLOWTECH II konstrukciónak köszönhetően, amely fokozza a tartósságot. Ezek az új hajtókarok kétféle, a terepversenyekhez vagy kerékpározáshoz optimális konstrukcióval kaphatók: az FC-M9200 maximális súlymegtakarítást biztosít, ami optimális a terepversenyekhez vagy kerékpározáshoz, míg az FC-M9220 ideális az enduro versenyzés világába, és egy kategória-specifikus, erősebb tengellyel rendelkezik, amely hatékony erőátvitelt biztosít, miközben fokozott szilárdságot, tartósságot és merevséget is biztosít. Bármelyiket is választja, több hajtókarhossz közül választhat, beleértve a 160, 165, 170 és 175 mm-t az enduro modellhez, valamint a 165, 170 és 175 mm-t az XC opcióhoz. Mindegyik hajtókar párosítható a választott lánctányérral, 28-tól 38-ig terjedő opciókkal.
Testreszabható váltókar a személyre szabott vezérléshez
Ez a széleskörű választási szabadság kiterjed a SHIMANO új Di2 váltókapcsolójára is, amely precíz, vezeték nélküli váltást biztosít, és többtengelyes, négyirányú állíthatósággal rendelkezik a maximális személyre szabás érdekében. Bármi legyen is az ideális beállítás, teljes mértékben a kezedben lesz az irányítás, és soha nem kell majd a markolatot állítgatnod váltás közben – ezt a funkciót a SHIMANO a mechanikus váltásfejlesztés több generációja során tökéletesítette.

Az új Di2 váltókar váltófülei kényelmes és tapintható érzetet nyújtanak, funkcióik pedig az E-TUBE alkalmazás segítségével testreszabhatók bármilyen kerékpározási preferenciához. Az opciók közé tartozik a lenyomva tartható többsebességes váltás, az átkattintható dupla váltás és a mechanikusan reteszelt egysebességes váltás. Van egy programozható harmadik gomb is, amellyel görgethetünk a képernyők között egy csatlakoztatott GPS-eszközön, vagy a hátsó váltó beállításait végezhetjük kerékpározás közben.
Erőteljes és kiszámítható fékrendszerek
A kerékpáros figyelmét és irányítását tovább fokozza a SHIMANO újonnan frissített fékrendszere, amely a valaha volt legerősebb és legkiszámíthatóbb fékteljesítményünket nyújtja. Az új XTR fékek három egyedi beállítást tartalmaznak: az egyik a könnyűszerkezetes konstrukciót helyezi előtérbe az XC versenyzéshez és kerékpározáshoz, a második a megnövelt teljesítményleadást kínálja az agresszív lejtők során a jobb kontroll érdekében, a harmadik pedig mindkét beállítás kulcsfontosságú jellemzőit ötvözi a súlycsökkentés, a moduláció, a teljesítmény és a kontroll optimális egyensúlyának biztosítása érdekében.
Bármelyiket is választod, a SHIMANO új fékkar-kialakításának előnyeit élvezheted, ahol a forgáspont közelebb kerül a kormányhoz, így a kar mozgásíve jobban illeszkedik az ujjaid természetes mozgásához fékezéskor. A BL-M9220 karjának alakja felfelé ívelt utat alkalmaz, amely természetes szögben találkozik az ujjaddal, ami agresszív vezetési pozíciót és kiegyensúlyozott súlyelosztást tesz lehetővé a jobb kényelem és irányíthatóság érdekében, amikor a legnagyobb szükség van rá.

